کد خبر : 1975
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اسفند 1397 - 8:58

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه:

امروزتمام انسان‌ها، در تمام دنیا تشنه تحقق عدالت‌اند

امروزتمام انسان‌ها، در تمام دنیا تشنه تحقق عدالت‌اند
نماینده ولی‌فقیه در فشافویه و امام‌جمعه شهر حسن‌آباد، با تبریک ایام مبارک ماه رجب و هم‌چنین حلول سال نو، تصریح کرد اصلى‌ترین معیارهاى بارز حکومت حضرت على (ع) عدالت محورى ایشان است.

به گزارش کلینی نیوز،حجت‌الاسلام استیری در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه این هفته ۲۴ اسفندماه حسن‌آباد با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مردم اظهار داشت: ازنظر جهانی برای هرسال یک نامی قرار می‌دهند. ازنظر ملی نیز رهبر عزیز انقلاب برای هرسال نامی قرار می‌دهند. بیاییم بنده و شما سال جدید را برای خودمان نامی قرار بدهیم. سال آرامش! سال سکوت، سال عبادت بیشتر، سال خوش‌اخلاقی بیشتر با همسر و فرزندان، خوش‌زبانی بیشتر، سال دستگیری از نیازمندان فامیل، سال کمک به ازدواج جوانان

خطیب نماز جمعه عدالت را یک ضرورت برشمرد و بیان داشت: اصلى که براى نظام اسلامى ما نیز به تعبیر مقام معظم رهبرى یک ضرورت است که تمامى بشر تشنه تحقق آن است، امروز در نظام اسلامى چه چیزى اهمیتش از همه بیشتر و حساسیت نسبت به آن لازم‌تر است؟ حضرت علاوه بر اینکه خود عامل هستند به کارگزاران خود توصیه می‌کنند، به فرزندان توصیه می‌کنند به برادرش عقیل توصیه می‌کنند.

حجت‌الاسلام استیری عدالت‌خواهی را یک خواسته طبیعی و تاریخی آحاد مردم دانست و افزود: عدالت خواسته یک جماعت خاصی از مردم یا اهل یک کشور و اهل یک ملت نیست؛ عدالت خواسته طبیعى و تاریخى همه آحاد بشر در طول تاریخ بشریت است؛ که در بیانیه مقام معظم رهبری موسوم به گام دوم انقلاب به آن اشاره‌شده است

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبرى، تحقق «معنویت و خدامحورى» محور اصلی دانست و بیان داشت: در جامعه اسلامى است که ضمن ارزشمندى ذاتى خود، موجبات تحقق عدالت را از طریق اجراى سبک زندگى دینى و معنوى در رفتار و سیره مسئولان نظام فراهم مى‌سازد. بهترین الگو براى تحقق این امر، سیره و رفتار مولاى متقیان امام على (ع) است که در تمامى احوال زندگى فردى و سیاسى خود ذره‌اى از معنویات و خدامحورى دور نگشت و با اعمال و رفتار خود، الگوى حاکم الهى را تجلى و عینیت بخشید و با توجه به اهمیت این موضوع، موالیان و کارگزاران خود را نیز بدان توصیه و سفارش مى‌فرمود.

حجت‌الاسلام استیری با اشاره به برگزاری سنت حسنه اعتکاف در ادیان الهی اظهار داشت: عمل عبادى اعتکاف از سابقه تاریخى در ادیان الهى برخوردار است که برخى از آیات قرآن بر این موضوع دلالت دارد. این عمل عبادى با رسالت حضرت رسول (ص) نیز تداوم یافت و خود آن حضرت و همچنین امامان بزرگوار شیعه نیز به این عبادت توجه و التزام خاص داشتند. انسان امروز به دلیل افزایش تعاملات اجتماعى و درگیرى‌هاى شغلى، بیش از گذشته وقت خود را صرف امور مادى و ارتباطات دنیایى خود مى‌کند.

وی در ادامه افزود: اعتکاف فرصتى است که آدمى در آن با مرور نامه اعمال خود و بررسى گفتار و رفتار گذشته خود، اعمالش را که تنها یار و همراه مجسم تا روز قیامت‌اند، می‌سنجد و هر آنچه را تاکنون از او سرزده محک مى‌زند و خود را براى روزى که ذره‌ذره اعمال نیک و بدش را حساب‌وکتاب می‌کنند آماده مى‌سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.