کد خبر : 3471
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 16:41

اتوبوس‌های شرکت واحد تهران به حسن آباد فشافویه رسید

اتوبوس‌های شرکت واحد تهران به حسن آباد فشافویه رسید
چهار دستگاه اتوبوس از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، برای سهولت در تردد شهروندان تحویل شهرداری حسن آباد فشافویه شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حمل و نقل عمومی یکی از ایمن‌ترین و ارزان‌ترین شیوه‌های سفر را ارائه می‌دهد اما عدم وجود ناوگان کافی، از مهم‌ترین مشکلات شهر حسن آباد بوده که طبق برآوردها هزینه رفت و برگشت یک نفر از حسن آباد به تهران با تاکسی حدود ۹۰ هزار تومان است که برای مردم این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه استان تهران، حمل و نقل عمومی یکی از ایمن‌ترین و ارزان‌ترین شیوه‌های سفر را ارائه می‌دهد.

اما عدم وجود ناوگان کافی، از مهم‌ترین مشکلات شهر حسن آباد بوده که طبق برآوردها هزینه رفت و برگشت یک نفر از حسن آباد به تهران با تاکسی حدود ۹۰ هزار تومان است که برای مردم این منطقه در جنوبی‌ترین نقطه استان تهران، هزینه بالایی می‌باشد.

باتوجه به اینکه شهر حسن آباد فاقد ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده و مردم این منطقه، برای رفت و آمد به شهرری و تهران دچار مشکلات فراوانی بودند.

در پی مطالبه گری مردم این شهر، با پیگیری کارگروه رسانه شورای شهرستان ری، انتشار گزارشی از نبود خط اتوبوسرانی حسن آباد در خبرگزاری فارس، با درخواست رئیس شورای شهرستان ری و موافقت شهردار تهران، در طی مدت حدود ۶۰ روز کاری، چهار دستگاه اتوبوس به شهرداری حسن آباد تحویل داده شد.

مسیر حدوداً ۲۰ کیلومتری فشافویه تا متروی کهریزک مسیر نه چندان مطلوب جاده قدیم تهران قم، اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران، سال‌ها است مردم  جنوبی ترین نقطه استان تهران را  بدون ناوگان حمل و نقل عمومی قرارداده است.

براساس قانون شهرداری ها، شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت نمی‌توانند اتوبوسرانی داشته باشند، بنابراین باید با پیگیری، اتوبوس از شهرداری تهران به این شهر منتقل شود.

جعفر شربیانی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با تاکید بر توجه ویژه به مردم جنوب پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به دلیل نبود ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش فشافویه شهرستان ری، مردم این منطقه در رفت و آمد دچار مشکل بودند و با توجه به اینکه شهرداری حسن آباد توان تهیه اتوبوس نداشت، از طریق شهرداری تهران این موضوع را پیگیری کردیم.

وی گفت: در راستای تقویت خط اتوبوسرانی و دیگر خدمات از شهرداری تهران، چهار دستگاه اتوبوس دیزلی بنز ۴۵۷ شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به شهرداری حسن آباد فشافویه تحویل داده شد.

 ۱۷ بهمن ماه سال گذشته،  این مطالبه از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد و پس از پیگیری های شورای اسلامی شهرستان ری، در روز  ۲۳ اسفند ماه، قرارداد تحویل چهار دستگاه اتوبوس از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به ناوگان حمل و نقل شهرداری حسن آباد فشافویه در دفتر شورای اسلامی شهرستان ری امضا شد و روز ۶ اردیبهشت ماه امسال این اتوبوس ها به مردم این منطقه تحویل داده شد.

در آذرماه سال ۱۳۹۲ شورای ترافیک بخش فشافویه با حضور آقایان حسن ایلانلو رئیس فعلی شورای شهر حسن‌آباد، آقای رئوف بخشدار سابق فشافویه، آشتیانی شهردار وقت و جمعی از رانندگان و نماینده شرکت خصوصی بیسیم ایرانیان در محل بخشداری فشافویه برگزار شد.
درآن جلسه شورای ترافیک بخش فشافویه،آقای حسن ابلانلو ضمن گلایه به رفتار نامطلوب رانندگان شرکت بیسیم ایرانیان با مسافران و از کندی درحرکت اتوبوس‌ها در مسیر شهر حسن‌آباد به شهرری انتقاد کرد.
عدم جاده مناسب و عبور سخت از گردنه صعب‌العبور آ راد کوه برای اتوبوس مدل ۵۵۵ در مسیر رفت‌وبرگشت از عواملی بود که رانندگان اتوبوس خط شهر حسن‌آباد به شهرری در این جلسه بر آن تأکید داشتند.

تاکنون مشخص نشده شهرداری حسن آباد  از اتوبوس های تحویلی شهرداری تهران در چه مسیرهای سازماندهی خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.