کد خبر : 16895
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 10:04

یک سناتور آمریکا:گوگل و فیس‌بوک تحریم‌ها را نقض می‌کنند.حذف صفحه اینستاگرام رهبر انقلاب ایران

یک سناتور آمریکا:گوگل و فیس‌بوک تحریم‌ها را نقض می‌کنند.حذف صفحه اینستاگرام رهبر انقلاب ایران
حساب‌های انگلیسی و فارسی رهبر جمهوری اسلامی، در شبکه اجتماعی اینستاگرام در روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن، از سوی شرکت «متا» حذف شدند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه های آمریکا، مارک وارنر، سناتور دموکرات آمریکا و رئیس کمیته اطلاعات سنا، ۱۰ بهمن ماه در نامه‌ای به جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، شرکت‌های فناوری آمریکایی مانند آلفابت (مالک گوگل) و متا (مالک فیس‌بوک) را به نقض مداوم تحریم‌های ایالات متحده متهم کرد.

وارنر در این نامه نوشت که وزارت خزانه‌داری در «اطمینان از تبعیت از تحریم‌ها در بازارهای تبلیغات دیجیتال» شکست خورده است.

او خواستار اقدامات بیشتر از سوی این وزارتخانه برای تضمین پیروی شرکت‌های بزرگ فناوری از تحریم‌ها علیه شرکت‌های خارجی که در پلتفرم‌های آن‌ها تبلیغ می‌کنند، شد.

به گفته وارنر، این شرکت‌های فناوری به ارائه خدمات فناوری اطلاعات به شرکت‌های تحریم‌شده، از جمله در روسیه و  ایران، ادامه می‌دهند. او در نامه خود به نمونه‌هایی از تبلیغات گوگل برای شرکت‌های تحریم‌شده روسی و ایرانی و همچنین تبلیغات ایلان شور، تاجر طرفدار روسیه، در فیس‌بوک اشاره کرد.

  طرح جامع آمریکا و شرکای خاومیانه ای برای برقراری صلح دراز مدت بین رژیم صهیونیستی و فلسطین

رئیس کمیته اطلاعات سنا در این نامه نمونه‌هایی از تبلیغات گوگل برای شرکت‌های تحریم‌شده روسی و ایرانی با استناد به گزارش‌های رسانه‌ها از اواخر سال میلادی ۲۰۲۳، ارائه کرده است.

وارنر، با گوشزد کردن این‌که ایالات متحده و بسیاری از کشورها در سال جاری انتخابات دارند، به وزارت خزانه‌داری اهمیت «اجرای تبعیت از تحریم‌های ایالات متحده» را تاکید کرد.

حساب‌های انگلیسی و فارسی آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در شبکه اجتماعی اینستاگرام در روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن، از سوی شرکت «متا» حذف شدند.

صفحه اینستاگرامی رهبر انقلاب اسلامی ایران پنج میلیون دنبال‌کننده دارد.

آقای عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در یادداشتی به زبان انگلیسی نوشت:

  واکنش ایران به خواست آمریکا برای آزادی زندانیان دوتابعیتی

«تعطیلی آزادی بیان در غرب!

بستن کانال اینستاگرام رهبر انقلاب که مقام عالی سیاسی کشور است یعنی گروگان گرفتن آزادی بیان؛ یعنی آشکار شدن ماهیت آزادی‌ها در غرب. اینکه سخنان رهبر سیاسی یک کشور را تحمل نتوانید، یعنی تعطیلی آزادی بیان.»

شرکت فیسبوک در تاریخ ششم ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ برنامه اینستاگرام را به ارزش یک میلیارد دلار آمریکا (به صورت نقد و سهام) خریداری کرده است.

امروزه فیس بوک به نام شرکت متا شناخته می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.