کد خبر : 17071
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 - 8:22

یک اتفاق بسیار ویرانگر به بخش گردشگری زیارتی نجف اشرف بدلیل تحریم ایران

یک اتفاق بسیار ویرانگر به بخش گردشگری زیارتی نجف اشرف بدلیل تحریم ایران
رئیس اتحادیه هتل‌داران شهر نجف اشرف درباره پیامدهای آسیب جدی به بخش گردشگری زیارتی در این شهر هشدار داد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  السیاسه نیوز، رئیس اتحادیه هتل‌داران بجف گفته که گردشگری در نجف اشرف در درجه نخست، به زائران ایرانی بستگی دارد چرا که آنها ۸۰ درصد از کل زائران این شهر را تشکیل می دهند و با توجه به وضع تحریم‌ها علیه ایران و نوسانات نرخ ارز در این کشور، هزینه‌های زائران با ظرفیت‌های کشور عراق نامتناسب شده است.

رئیس اتحادیه هتل‌داران تاکید کرد طی سال های گذشته ۱۰۰ دلار  معادل  ۱۰۰ هزار تومان ایران بود، اما اکنون ۱۰۰ دلار معادل  ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ایران است. قبلا زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات حداکثر ۵۰۰ دلار هزینه می کرد که در آن موقع معادل ۵۰۰ هزار تومان ایران بود، اما در حال حاضر زائر نمی تواند با این ۵۰۰ هزار تومان کاری انجام دهد.

  امیرعبداللهیان در دیدار با اسد «حملات وحشیانه اسرائیل» را محکوم کرد

وی در ادامه گفت: در خصوص زائران باقیمانده نیز باید بگویم که ۲۰ درصد آنها لبنانی هستند که آنها نیز به لحاظ اقتصادی وضعیتی مشابه ایرانی ها دارند ضمن آنکه زائران کشورهای شورای همکاری نیز زمان مناسب خود را برای سفر انتخاب می کنند و تعدادشان کم است و نهایتا یک هفته تا ۱۰ روز در عراق اقامت دارند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران تاکید کرد در نتیجه مواردی که بیان شد می توان گفت گردشگری خارجی بیش از ۶۰ درصد تحت تأثیر قرار گرفته است بطوریکه در نجف اشرف  بیش از ۳۵۰ هتل وجود دارد، اما در حال حاضر ۲۷۵ هتل فعال هستند و  ۷۵ هتل که ۲۰ درصد آن ها را تشکیل می دهد، به مراکز خرید، بیمارستان، پارک یا فروشگاه و انبار  تبدیل شده اند که این امر نشان از ویران شدن  بخش گردشگری است.

  ونزوئلا واردات نفت سنگین ایران را برای پالایش آغاز کرد

وی در پایان گفت: در باره ۲۷۵ هتل باقی مانده نیز که در حال فعالیت هستند، باید این نکته را یادآور شویم که آنها نیز با نرخ های متفاوتی کار می کنند. به عنوان مثال هتل های نزدیک به حرم به طور متوسط ​​۵۰ درصد اشتغال دارند، در حالی که میزان بهره برداری و استفاده از هتل های دور از حرم مانند جاده کربلا، جاده ابوصخیر یا کوفه بسیار اندک و با نوسان زیاد همراه است.

سیدمهدی جعفری بعدازظهر  گفته بود که از ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ پروازها از فرودگاه پیام به مقصد نجف اشرف و بالعکس آغاز شده و هم اکنون به صورت هفتگی و در روزهای شنبه در حال انجام است.

  قهرمانی کشتی آزاد ایران در آسیا با ۶ طلا

وی با بیان اینکه امروز شنبه، بیست و هشتم بهمن این پرواز از پیام به مقصد نجف اشرف از طریق این فرودگاه انجام شد، بیان داشت:  پروازهای مسافری نجف اشرف به فرودگاه بین المللی پیام وبالعکس توسط شرکت هواپیمای تابان انجام می شوند.

رئیس اتحادیه هتل‌داران نجف تصریح کرد اتفاقی که برای بخش گردشگری در نجف افتاده یک اتفاق بسیار ویرانگر است به طوریکه ما عذر بیش از سه هزار کارگر را خواسته و آنها را اخراج کرده ایم.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.