کد خبر : 17958
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین 1403 - 9:17

یکی از رهبران گروه «نیابتی» ترویستی القاعده در جنوب شرقی یمن در سیلاب غرق شد

یکی از رهبران گروه «نیابتی» ترویستی القاعده در جنوب شرقی یمن در سیلاب غرق شد
«مانع عبدالله الدهمی»، از رهبران گروه القاعده، معروف به «ابو عرفج الجوفی» بر اثر غرق شدن در سیلاب در منطقه القطن در استان حضرموت در جنوب شرقی یمن به هلاکت رسید.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، منابع محلی و رسانه‌ای متعددی کشته شدن الجوفی که یکی از رهبران برجسته سازمان تروریستی القاعده در یمن به شمار می‌رود را تایید کردند.

فعالان یمنی در شبکه‌های اجتماعی عکس‌هایی از خودروی الجوفی که سیلاب با خود برده بود به همراه عکس‌های شخصی از او منتشر کردند.

الجوفی در سال ۲۰۱۶ به القاعده پیوست و به سرعت به یک چهره برجسته در شمال شرق یمن تبدیل شد.

ابوعرفج نقش مهمی در یافتن مناطق امن برای رهبران سازمان و مدیریت تحرکات آنها بین مناطق الجوف و مأرب داشت.

گفتنی است، گروه نیابتی تروریستی القاعده در یمن مورد حمایت ائتلاف عربی به رهبری عربستان با نیروهای انقلابی معروف به انصار الله در ستیز است.

  افتتاح مقر جنبش انصار الله در عراق

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

نیروهای مسلح ارتش یمن که تحت فرماندهی الحوثی است تنها کشور عربی است که بسورت رسمی از آغاز جنگ غزه علیه رژیم صهیونیستی وارد جنگ  شده و از کشتی های که به مقصد رژیم صهیونیستی ممانعت می کند.

  اکثر عراقی‌های شرکت‌کننده در یک نظرسنجی می‌گویند که وضع این کشور در زمان صدام حسین بهتر بود

کشورهای غربی در حمایت از رژیم  صهیونیستی چندین بار کشور یمن را هدف بمباران های مداوم قرار داده اند.

گفتنی است، روزنامه انگلیسی ایندپندنت تصریح کرد که مسئولان گروه شبه‌نظامی نیابتی موسوم به شورای انتقالی” در عدن ـ جنوب یمن که مورد حمایت حکومت امارت متحده عربی است  از آمریکا و انگلیس خواسته‌اند آنها را در ائتلاف نظامی دریایی برای حفاظت از کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم اشغالگر مشارکت دهند و نیروهای این گروه نیابتی که تحت حمایت حکومت امارات  هست، در جنگ علیه نیروهای مسلح یمن( انصارالله) تسلیح کنند و آنها را تحت پوشش هوایی قرار دهند.

  آتش‌بس موقت در یمن؛ عربستان عملیات نظامی را متوقف می‌کند

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.