کد خبر : 12042
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1402 - 15:40

یورش پلیس آلبانی به مقر گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران+ ویدئو

یورش پلیس آلبانی به مقر گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران+ ویدئو
وزارت کشور آلبانی پلیس این کشور بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم به مقر منافقین در این کشور حمله کردند.

به گزارش کلینی نیوز،  پس از ماه‌ها تلاش گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران برای به آشوب کشاندن ایران، دولت آلبانی که سال‌هاست این تروریست‌ها را در خاک خود جای داده است، به طور رسمی با حکم قضایی این کشور از واحد دادستانی ویژه مبارزه با فساد و جرایم سازمان یافته، به کمپ منافقین در تیرانا حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم پلیس آلبانی امروز سه‌شنبه با یورش به مقر گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران در شهر “دوروس” در این کشور ده‌ها تن از منافقین را بازداشت کردند و ۳۶ تن از اعضای این گروهک زخمی شده‌اند که حال ۶ تن از آنان وخیم گزارش شده است.

گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران می‌گوید یکی از اعضایش به نام «علی مستشاری» کشته شده است. پلیس آلبانی این مرگ را با این عملیات مرتبط ندانسته است. خبرگزاری تسنیم نردیک به سپاه پاسدراان انقلاب اسلامی ایران  نام فرد کشته‌شده را عبدالوهاب فرجی ذکر کرده است.

براساس اعلام رسانه‌های این کشور اعضای این گروه تروریستی نیز با یگان ضدتروریسم پلیس آلبانی درگیر شدند که بر اثر این درگیری یک نفر از منافقین کشته شد.

وزارت کشور آلبانی نیز بعد از این اتفاق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات امروز پلیس این کشور مطابق با قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت گرفته است.

  قطع روابط آلبانی با ایران به دلیل حمله سایبری

در این بیانیه آمده است: «مطابق توافق میان ما و سازمان (گروهک منافقین) در سال ۲۰۱۴، اعضای این گروه صرفاً به‌دلایل انسان‌دوستانه در کشور ما پناهنده شده بودند، اما با انجام اقدامات تروریستی و سایبری این توافق را نقض کرده‌اند.»

در توافقی که سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۳ با دولت آلبانی آمضا کرده، اعضای این گروه به شرط خودداری از شرکت در فعالیت‌های سیاسی» اجازه اقامت در آلبانی دریافت کرده‌اند.

بازرسی‌های انجام‌شده توسط نیروهای امنیتی آلبانی برخی از وسائل الکترونیکی از جمله تعدادی پهپاد ضبط شده است.

وزارت خارجه آمریکا روز بعد از یورش به کمپ گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران به نام اشرف ۳، در بیانیه‌ای گفت پلیس آلبانی به واشنگتن اطمینان داده تمام اقداماتش مطابق قانون و با درنظر گرفتن «حقوق و آزادی‌های تمامی افراد در آلبانی» بوده است.

براساس گفته منابع آلبانیایی پلیس این کشور حدود ۴ ساعت در اردوگاه موسوم به اشرف۳، حضور داشتند.

طبق گفته این منابع سرورهایی داخل این اردوگاه کشف شدند که از طریق آن‌ها برخی مؤسسات خارجی هک شده‌اند، هدف از این حمله، توقیف تجهیزات بود.

به گفته پلیس آلبانی، گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران داخل اردوگاه یک مرکز هکری ایجاد کرده بودند که با آن به مؤسسات خارجی حملات سایبری انجام می‌دادند.

  نخست‌وزیر آلبانی: نمی‌خواهیم «جبهه جنگ» علیه جمهوری اسلامی ایران باشیم

سه‌شنبه،‌ سی‌ام خرداد ماه ۱۴۰۲، خبرها و تصاویری از درگیری صدها پلیس آلبانی با اعضای سازمان مجاهدین خلق در «کمپ اشرف ۳» در نزدیکی تیرانا منتشر شد.

این عملیات کمی پس از اعلام پلیس فرانسه مبنی بر منع سازمان مجاهدین از برگزاری تجمع سالانه در پاریس رخ داد.

حدود هزار نیروی پلیس آلبانی برای ورود به قصد «تحقیق و بازرسی» با مقاومت ساکنان کمپ اشرف مواجه شدند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت از حق آلبانی برای تحقیق درباره هر گونه احتمال اقدام غیرقانونی در خاکش حمایت می‌کند و در بیانیه خود با پرهیز از جزئیات یا اظهار‌نظر درباره تصاویر منتشر شده از درگیری در کمپ اشرف ۳ ، خبرنگاران را به دولت آلبانی ارجاع داد.

اکثریت قریب به اتفاق ساکنان کمپ مشهور به «اشرف ۳» پناهندگان سیاسی‌اند که از عراق به آلبانی منتقل شدند. گفته می‌شود بین دو تا سه هزار نفر ساکن این کمپ هستند.

گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران که در میان مردم ایران با نام تروریست‌های منافقین شناخته می‌شود، از همان روزهای بعد از انقلاب تاکنون، یکی از دشمنان اصلی جمهوری اسلامی و مردم ایران بوده است.

  قوه قضاییه ایران خواهان معرفی وکیل از طرف اعضای سازمان تروریستی مجاهدین خلق معروف به «منافقین»شد

در طول این چند دهه، این منافقین، همواره مورد حمایت دشمنان ایران و کشورهای غربی قرار گرفتند. چه آن زمان که در دوران رژیم بعث عراق در پادگان اشرف حضور داشتند و به عنوان مزدور صدام، علیه مردم ایران اقدام نظامی می‌کردند؛ چه زمانی که سران این گروه تروریستی در فرانسه پناهنده شدند و چه در زمان اخیر، که توسط کنگره آمریکا به طور رسمی مورد حمایت قرار گرفتند.

هرچه به دهه‌های اخیر، حمایت علنی و صریح کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه تروریستی مجاهدین خلق ایران، بیشتر می‌شود. به عنوان مثال، ایالات متحده که در دهه ۷۰ شمسی، منافقین را به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته بود؛ در سال ۱۳۹۱، آن‌ها را از فهرست تروریستی خارج کرد و در نتیجه آن، اموال و دارایی‌های این سازمان دیگر مسدود نبود و معامله شهروندان آمریکایی با منافقین، منع قانونی نداشت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.