کد خبر : 11543
تاریخ انتشار : جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 16:01

یورش ده ها نفر از شهرک نشین افراطی به مسجدالاقصی

یورش ده ها نفر از شهرک نشین افراطی به مسجدالاقصی
ده ها شهرک نشین افراطی از سمت باب المغاربه و با حمایت پلیس اسرائیل به مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا اداره اوقاف اسلامی قدس روز دوشنبه اعلام کرد ده ها شهرک نشین اسرائیلی ضمن یورش به مسجدالاقصی و انجام اقدامات تحریک آمیز در صحن های این مسجد، مراسم تلمودی را در ناحیه باب الرحمه در ضلع شرقی مسجدالاقصی برگزار کردند.

پلیس اسرائیل محدودیت هایی برای ورود فلسطینی ها به داخل مسجدالاقصی وضع کرده و ضمن تفتیش هویت، برخی از آنان را در ورودی های مسجد بازداشت کرد.

فلسطینی ها به دعوت برای اجتماع در صحن های مسجدالاقصی در روز پنجشنبه پیش رو برای ناکامی طرح های شهرک نشینان در روز موسوم به «روز یکپارچه سازی قدس» ادامه می دهند.

  فرودگاه بن گوریون اسرائیل هدف حمله کتائب القسام قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عرب ۴۸، این یورش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد اواخر وقت پنجشنبه شب به درخواست هیئت‌های نمایندگی برخی کشورهای عربی برای بررسی تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تهدید وضعیت موجود این مسجد جلسه برگزار می‌کند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که «خالد الخیاری» دستیار دبیرکل این سازمان در امور سیاسی و صلح، در نشستی با عنوان «وضعیت خاورمیانه از جمله مسئله فلسطین» گزارشی را به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

« ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب در واکنش به تعرض « ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از جامعه جهانی می خواهیم که نگذارند کابینه افراطی « بنیامین نتانیاهو» اراده خود را بر جامعه جهانی تحمیل کند.

  قطع دسترسی به سایت‌های دولتی اسرائیل در پی حمله گسترده سایبری

 وی در ادامه افزود: ملت فلسطین نمی خواهد که آنچه که در یورش به مسجد الاقصی رخ داد، بار دیگر تکرار شود.

مسجدالاقصی در تمامی روزها به استثنای جمعه و شنبه شاهد یورش از سوی شهرک نشینان و با حمایت پلیس اسرائیل برای کنترل کامل مسجد و تقسیم زمانی و مکانی آن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.