کد خبر : 2166
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 6:42

گزارش غیرواقعی گزارشگر ایرنا ازپسماند سوزی شهر حسن‌آباد

گزارش غیرواقعی گزارشگر ایرنا ازپسماند سوزی  شهر حسن‌آباد
گزارش غیرواقعی گزارشگر نا چندان تخصصی خبرگزاری ایرنا از شهر حسن‌آباد، این شهر توانمند کشاورزی صنعتی را به یک شهر ضعیف و خیلی محروم تبدیل کرد.

 کلینی نیوز- بخش فشافویه رو به رشد و درحال‌توسعه، دارای سیستم مدیریتی در سطح یک شهرستان است. با تلاش مسئولین بخش، اداره کار، اداره ورزش، اداره ثبت و احوال، شرکت گاز در این شهر دایر است، در بخش کهریزک با دو شورای شهر چنین اداراتی را نمی‌توان در آن دید.

در گزارش خبرگزاری ایرنا به قلم آقای حمید حاجی پور به تحریر درآمده است، می‌نویسد: مردم حسن‌آباد قم یا به قول خودشان حسن‌آباد فشافویه می‌گویند شهرشان مثل فرزند یتیمی است که به حال خود رهاشده و کسی سراغی از حال‌وروز آدم‌هایش نمی‌گیرد.

شهری در فاصله ۴۰ کیلومتری تهران و میان فرودگاه بین‌المللی و بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه و سایت دفع پسماند آرادکوه! حسن‌آبادی‌ها می‌گویند از گردنه به پایین همه‌چیز متفاوت می‌شود، نخاله‌های تهرانی‌ها جاده‌شان را به زباله‌دانی بزرگی تبدیل کرده، تریلرها و کامیون‌ها پدر روکش آسفالت را درآورده‌اند و چنان شهر را تصرف کرده‌اند که به‌سختی می‌شود از عرض خیابان رد شد. گرچه این‌طور نیست

چنانچه خواننده محترم از سوی کهریزک به سمت شهر حسن‌آباد حرکت کند، این آشفتگی را فقط تا گردنه آرادکوه مشاهده خواهید کرد که مربوط به بخش کهریزک است و پاسخگو آن باید باشد. از گردنه که به سمت شهر حسن‌آباد سرازیر می‌شوید با طبیعت سرسبز بخش فشافویه روبرو می‌شوید، نخاله ساختمانی تا شهر حسن‌آباد ۸ کیلومتر طی مسیر می‌نمایید، خبری از نخاله گزارشگر خبرگزاری ایرنا نیست

عدم وجود بیمارستان

شهر حسن‌آباد به دلیل ارزان بودن قیمت مسکن نسبت به سایر شهرهای استان تهران یکی از دلایل مهاجرت‌پذیری آن محسوب می‌شود.

همجواری با شهرک صنعتی شمس‌آباد، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ونیز ندامتگاه بزرگ تهران نیز در ایجاد اشتغال برای شهروندان بخش فشافویه تأثیر بسزایی داشته است.

  امام‌جمعه شهرحسن‌آباد: آمریکایی‌ها به اسم حقوق بشر، به دنبال حفظ منافع خودشان هستند

به دلیل کج‌سلیقگی و سیاسی بودن مسئولین در وزارت کشور با تأسیس شهرستان ری در دهه ۱۳۸۰ به‌غیراز شهرری که متعلق به منطقه بیست شهرداری تهران است و استقرار فرمانداری شهرستان ری در « شهرری» بیشترین عواید مالیاتی را نصیب منطقه شهرری کرده است.

مسئولین کشوری و دولتی به‌غلط «شهرری» را به‌عنوان شهرستان ری می‌شناسند و بیشترین اعتبارات عمرانی خدماتی و بهداشتی نصیب این شهر، «خواهرخوانده» شهرهای تابعه شهرستان ری می‌کند.

اخیر نیز در بیمارستان هفتم تیر شهرری در داخل بیمارستان بیمارستانی در حال ساخت است، یکی از دلایلی که تاکنون در شهرهای تابعه چون باقرشهر، کهریزک، حسن‌آباد تاکنون بیمارستان ساخته نشده است، استقرار بدون تفکر مدیریتی فرمانداری شهرستان ری در «شهرری» منطقه بیست شهرداری تهران است.

طی هشت سال اخیر با پیگیری‌های مسئولین وقت بخشداری فشافویه و شورای شهر حسن‌آباد کلنگ احداث یک کلینیک تأمین اجتماعی در شهر حسن‌آباد زده‌شده و در حال ساخت است.

سود جویان املاک از آن به‌عنوان بیمارستان یاد می‌کنند و نام خیابان امام علی (ع) را در نقشه‌های ملکی برای منفعت‌طلبی بیشتر به نام خیابان بیمارستان تغییر داده‌اند.

به گفته مدیر خانه بهداشت سابق حسن‌آباد که از قول معاون وزیر بهداشت گفته بود، بر اساس استانداردها برای یک شهر کم‌جمعیت هیچ‌گاه بیمارستان احداث نمی‌شود.

در ادامه گزارش خبرگزاری ایرنا آمده است: بیمارستانی ندارند تا اگر کسی در شهرک صنعتی صدمه دید یا تصادف کرد، به دادش برسند و… درد دل اهالی حسن‌آباد بیشتر از چیزی است که بشود در یک صفحه روزنامه نوشت

نمای غیرواقعی از گزارش

گزارش غیرواقعی گزارشگر خبرگزاری ایرنا تا آنجا پیش می‌رود که به خود حتی زحمت نمی‌دهد از مسئولین شهرداری کهریزک و شهرداری حسن‌آباد علت عدم جمع‌آوری نخاله توسط این دو شهرداری پی گیری نماید.

  تعیین حقابه های روستاهای بخش فشافویه

در گزارش آمده است: حسن‌آبادی‌ها مدام از گردنه می‌گویند، گردنه‌ای که در برف و کولاک سال پیش اجازه نداد ماشینی سمت قم یا تهران برود. کلی ماشین سبک و سنگین توی گردنه گرفتار شدند. از گردنه تا حسن‌آباد راه زیادی نیست. راست جاده، می‌شود نخاله‌ها را دید که کپه ‌کپه روی زمین آوار شده‌اند.

یک کیلومتر بعد از گردنه، کنار جاده توقف می‌کنم. ساعت نزدیک ۹ صبح است و هنوز زور آفتاب زیاد نشده. هر جا را که نگاه می‌کنم، کپه‌های آجر شکسته و سیمان و گچ کهنه را می‌شود دید. لابه‌لای کپه‌های نخاله‌ها را هم انگار با لامپ‌های شکسته و لنگه‌کفش‌های کهنه و سرنگ‌های شکسته تزیین کرده‌اند. اکبر قنبری درباره نخاله و زباله‌های غیرقابل بازیافتی که در حاشیه شهرشان تخلیه می‌شود، می‌گوید: «۹۰ درصد نخاله و زباله‌ها ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح از تهران و شهرری به اینجا آورده می‌شود. زباله‌‌هایی را که در سایت پسماند نمی‌شود برایشان کاری کرد، به اینجا می‌آورند و آتش می‌زنند مثل همین سرنگ‌هایی که اینجا افتاده‌‌اند. چرا باید زباله‌های بیمارستانی را برای امحا اینجا بیاورند؟ این جاده ترانزیتی است و از طرفی نزدیک فرودگاه بین‌المللی و شهرک صنعتی است و کسی به این موضوع توجه نمی‌کند. چرا باید جاده شهر من این‌همه کثیف و زشت و تصویر زننده‌ای داشته باشد؟»

آثار سوختگی برخی زباله‌های غیرقابل بازیافت هرچند صد متر دیده می‌شود؛ چندساعتی بیشتر از سوزانده شدنشان نمی‌گذرد. گردنه تا سایت بازیافت دست‌کم ۱۵ کیلومتر فاصله دارد ولی انگار ادامه سایت دفع زباله تا نزدیکی‌های حسن‌آباد کشیده شده است.

گفتنی است از گردنه حسن‌آباد به سمت پلیس‌راه جاده تهران قم شش کیلومتر و تا رسیدن به حوزه استحفاظی شهرداری حسن‌آباد بیش از دو کلیومترفاصله دارد، اثری از نخاله‌ها که گزارشگر خبرگزاری ایرنا گزارش می‌کند مشاهده نمی‌شود.

  سومین مرحله از نصب پایه چراغ‌های روشنایی بلوار امام خمینی (ره) در شهر حسن‌آباد

در ادامه گزارش خبرگزاری ایرنا می‌خوانیم: اکبر قنبری از اهالی حسن‌آباد که در این گزارش همراهی‌ام می‌کند، می‌گوید نخاله‌ها را خاورها و نیسان‌ها شب‌هنگام دور از چشم مأموران پلیس‌راه و محیط‌زیست کنار جاده رها می‌کنند.

برخورد پلیس با متخلفان

در گزارش خبرگزاری ایرنا آمده است: حسن‌آباد جولان تریلر و کامیون در شهر است و روی تابلوی راهنما و تعیین مسیری که ابتدای شهر نصب است ورود کامیون و تریلر از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب ممنوع اعلام‌شده است ولی انگار هیچ‌کدام از راننده‌های ماشین‌های سنگین گوششان بدهکار این حرف‌ها نیست و به راهشان ادامه می‌دهند. دقیقاً ۵۰۰ متر بعد از تابلو هم پارکینگی زده‌اند برای استراحت و دوش گرفتن و دستشویی رفتن راننده‌ها.

گزارش غیرواقعی آقای «حاجی پور» تا آنجا پیش می‌رود که بدون هیچ‌گونه مشاهده و حتی پرسشی از مسئولین و صرفاً بر اساس داستان‌سرایی گزارش تهیه‌شده است.

در دو سال گذشته کمربندی جانبازان به دلیل رفاه شهروندان توسط شورای شهر حسن‌آباد افتتاح‌شده است تا عبور مرور وسایل نقلیه سنگین به سمت خروجی شهر حسن‌آباد تسهیل شود، پلیس‌راه در این زمینه با شدت تمام از ورود وسایل نقلیه سنگین جلوگیری کرده است، هرچند این خدمات از چشم گزارشگر ایرنا دیده نشده است.

گفتنی است بیشتر تردد کامیون در شهر مربوط به شهروندان ساکن شهر حسن‌آباد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.