کد خبر : 2233
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1396 - 8:03

کنایه تامل برانگیزامام جمعه حسن آباد درمراسم افتتاح سرپرستی ;نشریه آوای ری;

کنایه تامل برانگیزامام جمعه حسن آباد درمراسم افتتاح سرپرستی ;نشریه آوای ری;
امام جمعه شهر حسن آباد: قلم و بیان دو نعمت مهم الهی است، اگر در اختیار انسان‌های نالایق قرار بگیرد، برای جامعه مفید نخواهد بود.

به گزارش کلینی نیوز به نقل ازدفتر امام‌جمعه حسن‌آباد،در آستانه میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز هفته کرامت دفتر سرپرستی نشریه آوای ری در حسن‌آباد افتتاح گردید.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌ استیری نماینده ولی‌فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش فشافویه ضمن اهمیت خبر و اطلاع‌رسانی و نیاز به نشریه و سامانه اطلاع‌رسانی در فشافویه با کنایه تأمل‌برانگیز، افزود: قلم وبیان دو نعمت مهم الهی هستند که اگر در«اختیار انسان‌های پاک »قرار بگیرد ارزشی خواهد بود و احیاء ارزش‌ها را به دنبال خواهد داشت اما اگر «در اختیار انسان‌های نالایق» قرار بگیرد در خدمت زر و زور و تزویر قرار خواهد گرفت که «برای جامعه مفید»نخواهد بود .

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه خبرنگاران به‌عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولین دانست و افزود: خبرنگاران نقش مهمی در رشد و پیشرفت جامعه دارند و علاوه بر رعایت اخلاق خبرنگاری باید به محتوا و شکل وفا لب خبرها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

  دستگیری خرده فروش مواد مخدر در شهرحسن آباد

  شرایط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وظایف سرپرستی یک نشریه

یکی از شرایطی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وظایف سرپرستی یک نشریه برشمرده است، عبارت است از تهیه خبر، عکس و یا سایر قالب‌های تولیدی محتوایی به‌منظور انتشار در رسانه متبوع خود، توزیع رسانه‌های مکتوبی که سرپرستی یا نمایندگی آنان را رسماً اخذ کردهاند، انتشار و توزیع ویژه‌نامه‌های استانی با رعایت مفاد تبصره ۲ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات(ویژه‌نامه و ضمیمه باید به همراه رسانه توزیع شود و انتشار و توزیع جداگانه آن مجاز نیست.)و جذب آگهی‌های دولتی و خصوصی

در ماده ۵ وظایف و اختیارات دفاتر سرپرستی و نمایندگی‌های رسانه‌ها هم‌چنین آمده است: دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی با یک سال سابقه کار مطبوعاتی، کاردانی با ۴ سال سابقه کار مطبوعاتی و یا دیپلم با ۷ سال سابقه کار مطبوعاتی ( سابقه کار باید با تائید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رسیده باشد)، کسب نمره قبولی در آزمون کتبی آشنایی با قانون مطبوعات از طریق آزمون الکترونیک، امضاء و رعایت میثاق ­نامه اخلاق روزنامه‌نگاری (مندرج در وبگاه معاونت مطبوعاتی)، معرفی توسط صاحب‌امتیاز در سامانه جامع رسانه‌های کشور ، چنانچه سرپرستان دفاتر استانی روزنامه‌های سرا سری، برای شروع یا ادامه فعالیت خود دارای شرایط مذکور باشند، موردحمایت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند.

  سهم خواهی نماینده شهرستان بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی از اعتبارات بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی(ره)به تهران

سرپرستی نشریه آوای ری را در حسن آباد را علی‌اکبر قنبری از شهروندان حسن آباد بر عهده دارد.

نشریه آوای ری به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی مرتضی فغانی در سال گذشته در شهرستان ری منتشر شد و تاکنون در بیست شماره انتشار یافته است.

آوای ری یک نشریه دو هفته‌نامه به صورت روزنامه اختصاصی شهرستان ری منتشر می شود و به انعکاس اخبار، وقایع و مطالب این شهرستان است.

سایت شورای شهر حسن آباد، ازنام جعلی نخستین خبرگزاری درشهر حسن آباد را به عنوان تیتر افتتاح سرپرستی نشریه آوای ری انتخاب کرده است.

گفتنی است،ماهنامه دشت طلایی و بدون مجوز از وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی اولین نشریه تجربی و محلی بخش فشافویه که در صفحات سیاه‌ و سفید ، با مسئولیت خانم یوسفی در طول یک سال گذشته به‌ صورت نامنظم منتشرشده است، به گفته خانم یوسفی ماهنامه دشت طلایی، دیگر منتشر نمی‌شود .

  مشکل آب شرب، کشاورزی و صنعتی فشافویه نیازمند رسیدگی و فکر اساسی است

در این مراسم افتتاح سرپرستی حسن آباد، حجت‌الاسلام‌ استیری امام‌جمعه حسن‌آباد،ضیائی بخشدار فشافویه، آشتیانی شهردارحسن‌آباد و آقایان اشرفی رئیس شورای شهر، فغانی صاحب امتیازی و مدیرمسئول دوهفته‌نامه آوای ری  حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.