کد خبر : 1589
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 خرداد 1392 - 17:55

کمربندی شهر حسن آباد در انتظار تامین بودجه

کمربندی شهر حسن آباد در انتظار تامین بودجه
شهردار حسن آباد:اجرای طرح احداث جاده کمربندی شهر حسن آباد به علت نبود اعتبار متوقف مانده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران فشافویه شهرری با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر و دارای ۳۹ روستا است که فاصله آن از شهر ری از جاده قدیم تا شهر حسن آباد ۳۵ کیلومتر بوده که این جاده ترانزیت بین المللی بوده و کلیه وسایل نقلیه سبک و سنگین از این جاده تردد می نمایند و این ترددها موجب تخریب جاده گردیده است و از طرفی به دلیل نبود کمربندی بیشتر ترددها از طریق بلوار اصلی شهر حسن آباد صورت می گیرد.

این در حالی است که این بلوار با مشکل آسفالت جدول نرده گذاری نصب تابلو مواجه بوده و به دلیل آن تردد وسایل نقلیه سنگین از وسط شهر صورت می گیرد موجب نارضایتی شهروندان این شهر شده است.

در همین راستا یکی از شهروندان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: عابری که قصد گذشتن از خیابان را دارد حداقل باید ۵ دقیقه معطل شود و بعد هم با استرس از خیابان بگذرد و همین امر موجب شده که روزانه تصادفات بسیاری در این جا رخ دهد که یا منجر به فوت می شود و یا صدمات بدنی را به وجود می آورد.

  شرايط صدور سند مالكيت در شهر حسن آباد

همچنین یکی از رانندگانی که عبور از این بلوار مسیر هر روز آن است می گوید: ما هم به عنوان راننده خیلی از این وضعیت راضی نیستیم و هر روز که از این مسیر عبور می کنیم زمانی نزدیک به نیم ساعت را صرف عبور از این بلوار می کنیم.

*احداث کمربنی به علت نبود اعتبار متوقف شده است
در همین راستا شهردار حسن آباد گفت: اجرای طرح احداث جاده کمربندی شهر حسن آباد به علت نبود اعتبار متوقف مانده است.

سید کاظم آشتیانی در ادامه افزود: احداث این جاده به هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که شهرداری حسن آباد به تنهایی قادر به تامین آن نیست.

رحمانی یکی از کسبه شهر با اشاره به تردد بالای وسایل سنگین از این بلوار گفت: حجم بسیار بالای خودروهای عبوری باعث شده که اکثرا به صورت دوبله پارک می کنن و ما به عنوان کسبه در این بلوار محل پارک برای خودروهای خود نداریم و مجبوریم وسیله نقلیه خود را چند خیابان بالاتر پارک کنیم و امیدواریم با احداث یک کمربندی این مشکلات مرتفع شود.

  نجار، آشتيانی يا آگشته شهردار آينده حسن آباد؟

شهردار حسن آباد تصریح کرد: روزانه تعداد زیادی خودروی سنگین از بلوار امام خمینی حسن آباد عبور می کنند که بار ترافیکی بالایی را در این شهر تحمیل کرده است و این سبب شده که این بلوار هر ۴ سال یک بار نیاز به مرمت دارد که هزینه بالایی را می طلبد.

شهردار حسن آباد در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اخیرا وزارت مسکن و شهرسازی و راه و ترابری با هم ادغام شده اند و یک وزارت خانه را تشکیل داده مشکلات اعتبار را مطرح می کنند .

*پیگیری های شهرداری حسن آباد به جایی نمی رسد
در ادامه رئیس شورای شهر حسن اباد گفت: برای احداث این کمربندی مکاتبات بسیاری از سوی شهرداری و شورای شهر از دستور رئیس جمهور و وزیر صورت گرفته تا این کمربندی از بودجه های استانی انجام شود اما متاسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

  ما نیاز به مذاکره با آنها (آمریکا) نداریم همچنان که مقام عظمای ولایت فرمودند

شایان ذکر است؛شهر حسن آباد یکی از شهرهای توابع شهرستان ری است که بالغ بر ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد، این شهر به دلیل نزدیکی به شهرک صنعتی شمش آباد و بزرگ ترین واحد داخلی کشور جزو مسیرهای پر تردد محسوب می شود.

درخواست ایجاد کمربندی در این شهر سالهاست مورد تقاضای مردم و مسئولین است و تاکنون اقدامی صورت نگرفته این در حالی است که با احداث این کمربندی بسیاری از مشکلات اهالی مرتفع خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.