کد خبر : 7915
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 10:44

کشف دندان انسان با قدمتی حدود ۲ میلیون سال در گرجستان

کشف دندان انسان با قدمتی حدود ۲ میلیون سال در گرجستان
باستان‌شناسان در کشور گرجستان دندانی را با قدمت یک میلیون و هشتصد هزار سال متعلق به نسل‌های اولیه انسان کشف کرده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز، کارشناسان یک دندان ۱،۸ میلیون ساله را در گرجستان پیدا کردند. آنها می‌گویند از این طریق ثابت شده است که در اروپا بعد از افریقا قدیمی ترین روستاهای بشری وجود داشته اند.

مرکز ملی باستان شناسی و تحقیقات ماقبل تاریخ گرجستان می‌گوید:دندان انسان اولیه در نزدیکی روستای موسوم به اوروزمانی در یکصد کیلومتری جنوب باختری تفلیس، پایتخت گرجستان، یافت شد.

این روستا در نزدیکی منطقه‌ای به نام دمانیسی که تحت پژوهش‌های باستان‌شناسی است، قرار دارد.

ابزارهای مورد استفاده در دوران ماقبل تاریخ و بقایای حیوانات از آن زمان در این منطقه نیز یافت شده اند.

  گروه بنادر ابوظبی مالک 60 درصد سهام بندر تفلیس شد

این اولین بار است که رد پای یک انسان ایستاده یا؛ هومو ایریکتس؛ پیدا شده است. روستای “ارزمانی” مربوط به ولسوالی “مانیسی” است که جمجمه های انسانی با قدامت ۱،۸ میلیون سال در اواخر دهه ۱۹۹۰ و سپس در اوایل دهه ۲۰۰۰ در آنجا کشف شد.

کارشناسان استدلال می‌کنند کشف این دندان دلیل دیگری است که نشان می‌دهد منطقه کوهستانی جنوب قفقاز احتمالاً شاهد استقرار نخستین انسان‌ها، پس از مهاجرت آنها از آفریقا بوده است.

باستان‌شناسان می‌گوید کشف این دندان جای گرجستان را به عنوان مکانی بسیار مهم برای دیرینه‌شناسی و کشف روند تکامل انسان مستحکم می‌کند.

قدیمی‌ترین سنگواره‌های کشف شده مربوط به انسان‌های اولیه در جهان با قدمتی ۲.۸ میلیون ساله در کشور اتیوپی کشف شد.

  پیروزی مخالفان در گرجستان؛ لایحه«عوامل خارجی»پس گرفته شد

ابزارهای باستانی مربوط به حدود ۲،۱ میلیون سال پیش در چین امروزی کشف شده است، اما گرجستان خانه قدیمی ترین بقایای انسان های اولیه در خارج از افریقا است.

مدیر تیم حفاری، گیورگی بدزیناشویلی، به خبرنگاران گفت که معتقد است دندان کشف شده، دندان «تاربور» “زیزوا” و “میزیا” است. این نام ها به افرادی داده شده است که جمجمه آنها در این منطقه پیدا شده و گفته می‌شود قدامت آنها به ۱،۸ میلیون سال می‌رسد.

جیک پرت، دانشجوی بریتانیایی که این دندان را در “ارزمانی” پیدا کرده است، می‌گوید: «این کشف نه تنها بر این منطقه و گرجستان تأثیر خواهد گذاشت، بلکه تاریخ انسان باستان را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.» وی افزود: «با این کار جایگاه گرجستان در تاریخ بشریت بیش از پیش تقویت خواهد شد.»

  کتک‌کاری در پارلمان گرجستان + فیلم

باستانی ترین آثار هومو که در جهان یافت شده، ۲،۸ میلیون سال قدامت دارند. این بخشی از “زامی” بود که در دوران جدید در کشور اتیوپیا یافت شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.