کد خبر : 13399
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 8:10

کاخ سفید:مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن مطابق توافق با ایران پیش می‌رود

کاخ سفید:مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن مطابق توافق با ایران پیش می‌رود
مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید آزادی پنج شهروند ایرانی آمریکایی زندانی مطابق توافق‌ها با ایران پیش می‌رود. جیک سالیوان در عین حال گفته که هنوز زمان دقیق خروج این پنج نفر از ایران مشخص نیست.

به گزارش کلینی نیوز، کمتر از دو هفته پس از تائید رسمی توافق دولت جو بایدن و جمهوری اسلامی درباره تبادل زندانیان، هنوز زمان دقیق خروج پنج زندانی ایرانی آمریکایی از ایران مشخص نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه، ۲۲ اوت (۳۱ مرداد) در یک نشست خبری مجازی گفت کارها مطابق توافق‌ها با ایران پیش می‌رود.

او با بیان این که هنوز گام‌هایی برای برداشته شدن وجود دارد ابراز تاسف کرد که نمی‌تواند برنامه زمانی دقیقی برای خروج این افراد از ایران اعلام کند.

جمهوری اسلامی و دولت بایدن از حدود دو سال پیش مذاکرات غیرمستقیم و محرمانه‌ای را با میانجیگری قطر و عمان آغاز کردند که محور اصلی آن تا کنون آزادی چند زندانی دو تابعیتی در مقابل آزادسازی بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران عنوان شده است.

  رهبر انقلاب: اشد مجازات برای عامل جسارت به ساحت قرآن مورد اتفاق همه علمای اسلام است

تائید توافق پس از رسانه‌ای شدن خبر

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه به وقت محلی خبر خروج زندانیان دو تابعیتی را از زندان اوین تهران را تایید کرد و گفت: این خروج در چارچوب یک توافق با واسطه گری کشور ثالث صورت گرفته است تا طرفین ۵ زندانی مورد نظر در ایران را در ازای دسترسی به  شش میلیارد دلار توقیف‌شده در کره جنوبی آزاد خواهد شد و  آزادی افراد زندانی در ایالات متحده بطور متقابل آزاد کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.