کد خبر : 17239
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402 - 12:42

پیام هنیه کارگردان تونسی در مراسم اهدای جوایز سزار برای توقف جنگ غزه

پیام هنیه کارگردان تونسی در مراسم اهدای جوایز سزار برای توقف جنگ غزه
کوثر بن هنیه، زن هنرمند و کارگردان تونسی برنده جایزه سزار بابت فیلم مستند «دختران الفا» با ارسال پیامی در این مراسم، گفت: «جنگ را در غزه متوقف کنید. هر روز بچه‌هایی کشته می‌شوند. این جنگ باید متوقف شود.»

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، سالن و تئاتر المپیا در مرکز پاریس شاهد مراسم سالانه اهدای جوایز چهل و نهمین دوره آکادمی هنرها و فناوری‌های سینمایی فرانسه، «جوایز سزار» بود.

در این مراسم شماری از برندگان جوایز نیز خواستار توقف جنگ در نوار غزه شدند از جمله کوثر بن هنیه، زن هنرمند و کارگردان تونسی برنده جایزه سزار بابت فیلم مستند «دختران الفا» با ارسال پیامی در این مراسم، گفت: «جنگ را در غزه متوقف کنید. هر روز بچه‌هایی کشته می‌شوند. این جنگ باید متوقف شود.»

حاضران در این جشنواره فرانسوی کارگردان تونسی را پس از شنیدن این پیام به شدت تشویق کردند. این کارگردان ۴۶ ساله تونسی تاکید کرد که «کشتار ساکنان غزه باید متوقف شود.»

  تامین‌کنندگان اصلی جنگ‌افزارهای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

این فیلم‌ساز زن تونسی در پیام همبستگی با ساکنان غزه، افزود:«این یک چیز بسیار هولناک است و هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که بی‌اطلاع بوده است. این اولین قتل عام است که به‌طور زنده از تلفن‌های ما پخش می‌شود».

او همچنین از کسانی که در تولید این فیلم سهیم بودند، یعنی گروه فنی و چهار قهرمان فیلم، قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.