کد خبر : 6870
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 مرداد 1401 - 14:15

پیام مشترک شورای شهر اسلامی و شهردار حسن آباد به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار

پیام مشترک شورای شهر اسلامی  و شهردار حسن آباد به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار
روز خبرنگارفرصت مغتنمی است تا یاد و خاطره پیشکسوتان فرهیخته و شهیدان عرصه خبر و رسانه را گرامی بداریم

یه گزارش کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری حسن آباد، به  مناسبت روز ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، سالروز شهادت شهید محمود صارمی، شیرزاد یعقوبی شهردار حسن‌آباد، حسن ایلانلو رئیس شورای اسلامی شهر، طی پیامی  مشترک روز خبرنگار را گرامی داشتند.متن پیام تبریک به شرح زیر است:

به نام خداوند حکیم

خبرنگاری فقط یک شغل نیست، بلکه حرفه‌ای آمیخته به عشق و تلاشی مقدس است که رشد و ارتقای امید به ساختن فرداهای روشن‌تر را نوید می‌دهد.

هفدهم مرداد و فرارسیدن روز خبرنگار، فرصتی گران‌مایه برای قدردانی و تجلیل از تلاش‌های صادقانه، منتقدانه و حقیقت طلبانه خبرنگاران و اصحاب رسانه در مسیر روشنگری، شفافیت و رهیافت دسترسی آزاد به اطلاعات است.

 همچنین فرصت مغتنمی است تا یاد و خاطره پیشکسوتان فرهیخته و شهیدان عرصه خبر و رسانه را گرامی بداریم.

این‌جانبان، ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز خبرنگار و سپاس فراوان از همکاری صمیمانه شما با مجموعه مدیریت شهری حسن‌آباد، از خداوند بزرگ، توفیق روزافزونتان را در خدمت به مردم و میهن اسلامی سرافرازمان آرزومندیم.

  به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت، برگزاری عصرشعر«شه خراسان» در شهرحسن آباد

شهید محمود صارمی در سال ۱۳۷۵ به عنوان سرپرست خبرگزاری ایران در افغانستان انتخاب و به آن کشور عزیمت نمود . تا اینکه در روز ۱۷ مرداد ماه در مزار شریف به همراه ۸ نفر از همکاران ایرانی خود به اسارت گروه طالبان در آمدند و روز ۱۸ مرداد به پایگاه هوایی شینداد قندهار منتقل شدند – روز ۱۸ شهریور ۷۷ خبرگزاری رویترز شهادت دیپلماتها و خبرنگاران را تأیید نمود و روز ۲۲ شهریور پیکر پاک او و ۸ نفر از دیپلماتهای شهید به ایران حمل شدند .

 پیکر پاک این شهید عرصه خبر و رسانه در روز ۲۸ شهریور ماه ۷۷ در بروجرد تشیع و به خاک سپرده شد .

هر ساله روز ۱۷ مرداد همواره یادآور شهادت مظلومانه و غریبانه “شهید محمود صارمی” است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل حساسیت حرفه خبرنگاری و ارج نهادن به جایگاه خبر و خبرنگار ، سالروز شهادت او را که در راه وظیفه خطیر خبرنگاری خود در معرفی و افشای چهره کریه گروه متحجر و پلید طالبان به شهادت رسید در تقویم ملی  به عنوان روز خبرنگار ثبت نمود . 

  نشست صمیمانه شهردار با معتمدین هیئت‌امنای مساجد شهر حسن‌آباد

آخرین پیام و مکالمه شهید محمود صارمی با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) 

هفدهم مرداد ماه سال۱۳۷۷. اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند.»

هفدهم مرداد ماه سال۱۳۷۷. اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند.»

خبر فوری:«مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای…»

و ناگهان ارتباط تلفنی قطع می‏‌شود…

  هشت شهروند نامزد ریاست شهرداري حسن آباد

پایگاه خبری کلینی نیوز تنها پایگاه خبری دارای مجوز در فشافویه

پایگاه خبری  کلینی نیوز تنها پایگاه خبری در بخش  فشافویه است که توانسته از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کند.

محدودیت فعالیت پایگاه خبری کلینی نیوز کشوری است و محل استقرار آن در بخش فشافویه است.

اولین مجوز ثبت این  پایگاه خبری در سال ۱۳۹۲ در ساماندهی سایت های خبری بوده است، اخیرا نیز با همیاری برخی ار مسئولان موفق شد مجوز نهایی فعالیت را دریافت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.