کد خبر : 6450
تاریخ انتشار : جمعه 31 تیر 1401 - 17:05

پلیس عربستان یک خبرنگار اسرائیلی را در مکه بازداشت کرد

پلیس عربستان یک خبرنگار اسرائیلی را در مکه بازداشت کرد
پلیس عربستان سعودی روز جمعه ۲۲ ژوئیه از بازداشت یک شهروند این کشور خبر داد که به یک خبرنگار اسرائیلی برای ورود به شهر مکه در ایام حج کمک کرده بود.

به گزارش کلینی نیوز، این اقدام پلیس عربستان سعودی در پی اعتراض‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی نسبت به ورود و حضور یک غیرمسلمان در شهر مکه در ایام حج انجام شده است.

گیل تاماری، خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل روز دوشنبه ویدئویی را از خود در حساب کاربری‌اش در توئیتر منتشر کرد که نشان می‌داد او مخفیانه وارد شهر مکه، مقدس‌ترین شهر مسلمانان شده است.

به گفته سخنگوی پلیس مکه، همدست این خبرنگار غیرمسلمان اسرائیلی که به او کمک کرده بود تا بتواند وارد شهر مکه شود، به دادستانی معرفی شده است.

سخنگوی پلیس همچنین بدون آنکه اسم خبرنگار اسرائیلی را بیان کند، گفت که پرونده او که شهروند آمریکا است به دادستانی ارجاع داده شده است تا اقدام‌های قضایی لازم انجام شود.

  عربستان: همچنان دست خود را به سوی ایران دراز می‌کنیم

آقای تاماری در فیلم کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای خود نشان می‌دهد که در ایام حج از مناطق مختلف شهر مکه و کوه عرفات در نزدیکی این شهر بازدید کرده است.

او در این فیلم با بیان اینکه می‌داند کارش غیرقانونی است، اما می‌گوید که می‌خواهد مکانی را که برای مسلمان مهم است، نشان دهد.

عربستان سعودی با وجود تماس‌های غیررسمی با اسرائیل تاکنون این کشور را به رسمیت نشناخته و به توافقنامه ابراهیم هم نپیوسته است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.