کد خبر : 2175
تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1397 - 8:32

پسماند سوزی درگردنه حسن آبادفشافویه

پسماند سوزی درگردنه حسن آبادفشافویه
با تلاش آتش‌نشانان حریق ضایعات در گردنه حسن‌آباد فشافویه اطفاء شد.

 

به گزارش کلینی نیوزبه نقل از روابط عمومی شهرداری حسن‌آباد فشافویه ، محبی مسئول آتش‌نشانی ،طی تماس تلفنی از سوی آتش‌نشانی تهران در ساعت ۶/۸دقیقه بامداد دوشنبه اول مردادماه، مبنی بر حریق ضایعات در گردنه حسن‌آباد فشافویه ،پایین‌تر از مرکز معاینه فنی عوامل این ایستگاه بلافاصله با یک دستگاه خودروی بنز ۱۹۲۴به محل حادثه اعزام و در بدو ورود مأمورین مشاهده گردید مقداری ضایعات توسط افراد ناشناس طعمه حریق شده که با تلاش آتش‌نشانان اطفاء گردید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری  با اشاره به اینکه روزانه ۹ هزار و ۷۶۰ تن پسماند از شهر تهران، رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان در ری دفع می شود، گفته بود: متاسفانه ۸۸ درصد پسماندهای تولید شده در استان به شهرهای جنوبی پایتخت منتقل می شود و همین امر موجب برخی تخلفات از جمله پسماند سوزی در بخش های مختلف شده است.
زهره عبادتی با بیان اینکه حجم وسیعی از پسماندهای لاستیک و کابل های برق در گردنه حسن آباد فشافویه، حاشیه رود شور و کهریزک سوزانده می شوند، اظهار کرد: پسماند سوزی با انتشار حجم زیادی از مواد آلاینده به هوا موجب انتشار گازهای کلر، گوگرد و بوی نامطبوع در سطح منطقه به ویژه محور اتوبان تهران ـ قم و اطراف فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) می شود.
وی در ادامه افزود: هوای آلوده و بوی نامطبوع بخش فشافویه علاوه بر اینکه بر اهالی این شهر جنوبی تهران اثرات جسمانی بدی می گذارد، موجب تکدر خاطر گردشگران از مسیر فرودگاه امام (ره) به تهران می شود.

  حريق درحوضچه مخابراتی شمس آبادبراثر ورورد برق به شبكه

ضییایی بخشدار فشافویه گفته: این بخش با مساحت یک هزار و ۷۶۰ کیلومتر مربع با معضل پسماندسوزی نیازمند احداث پاسگاه محیط بانی است.

وی با بیان اینکه اداره محیط زیست، ضابط قضایی و معرفی کننده متخلفان تخریب محیط به مراجع قضایی است، عنوان کرد: وجود یک پاسگاه محیط بانی در بخش فشافویه می تواند جلوی بسیاری از مشکلات محیط زیستی این بخش را بگیرد.

عبادتی آلودگی های ناشی از پسماند سوزی ها را بار مضاعفی بر دوش مردم حسن آباد فشافویه عنوان کرد و افزود: اواخر سال گذشته ستاد مقابله با عوامل پسماند سوزی با همکاری اداره محیط زیست، بخشداری فشافویه، شهرداری حسن آباد، اداره راه و حمل و نقل پایانه ها و نیروی انتظامی تشکیل شد.
وی یادآور شد: تشکیل این ستاد موجب کاهش چشمگیر پسماند سوزی و ضایعات سوزی در بخش فشافویه شد، ولی از آنجایی که وسعت شهرستان ری و اراضی بخش فشافویه بسیار گسترده است، بازرسان اداره محیط زیست در طول شبانه روز نمی توانند با این گونه اقدامات برخورد کنند.
عبادتی تشکیل ستاد جلوگیری و مقابله با عوامل پسماند سوزی را بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: کشف و ضبط ۳۰ تن کابل برق، پسماند پلاستیکی و فیلتر ماشین بخشی از اقدامات این ستاد در سال گذشته بود.
وی اظهار داشت: گشت های ویژه شبانه روزی ستاد مقابله با پسماند سوزی طی فعالیت های خود توانستند در مدت کوتاهی ۱۰ پرونده به مراجع قضایی ارجاع دهند که متخلفان به استناد ماده ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند و همچنین ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی مورد مجازات قرار گرفتند.
عبادتی با بیان اینکه حمل غیرمجاز، تخلیه و سوزاندن پسماندها در محیط طبیعی جرم محسوب می شوند، اظهار داشت: شهروندان می توانند گزارش های خود را در زمینه آلودگی ها، تخریب و تخلفات زیست محیطی به سامانه پیامکی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.