کد خبر : 2365
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اردیبهشت 1393 - 18:10

پسماندهای قاشیه زرد ازسوی محیط زیست پیگیری قضایی می شود

پسماندهای قاشیه زرد ازسوی محیط زیست پیگیری قضایی می شود
 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از پیگیری قضایی پسماندهای قاشیه زرد در بخشداردی فشافویه از سوی محیط زیست خبر داد.

 کلینی نیوز- به گزارش سامانه اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، محسن شوکتی در نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ری سال ۹۳ که در محل بخشداری فشافویه برگزار شد افزود: این کارگروه با توجه به مشکلات عدیده پسماند در شهرستان ری و به ویژه در بخش فشافویه و بمنظور بررسی مشکلات این بخش تشکیل شد.

شوکتی افزود: در این کارگروه آخرین اقدام ها در خصوص پاکسازی اراضی قاشیه زرد در حوزه شهرستان ری در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق حسن آباد از بخشداری فشافویه بررسی شد .

وی از پیگیری موضوع های مرتبط با ساماندهی نخاله های ساختمانی در شهرک صنعتی شمس آباد و شهر سنگ و همچنین بررسی طرح جامع و تفضیلی پسماند شهرستان با همکاری بخشداری و شهرداری ها به عنوان دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه یاد کرد.

  گزارش جانبدارانه خبرگزاری ایلنا از تخلف برخی از دامداران در مجتمع دامپروری «دام گستر» فشافویه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اشاره به اینکه موضوع پیگیری قضایی پسماندهای قاشیه زرد و پاکسازی آن از سوی محیط زیست به تصویب اعضا این جلسه رسید تصریح کرد: پیگیری احداث پاسگاه استقرار یگان حفاظت منابع طبیعی برای نظارت بیشتر در منطقه فشافویه از طریق اداره منابع طبیعی استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

شوکتی در پایان گفت: در این نشست مقرر شد محلی برای بازیافت و دفن پسماندهای کانی ( نخاله های ساختمانی و سنگبری ها ) برای اعلام نظر کارشناسی محیط زیست از سوی بخشداری فشافویه معرفی شود.

نزدیک به ۵۰ سال است که متخلفان عرصه ای را به صورت پراکنده در اطراف استان قم و شهرستان ری ( منطقه قاشیه زرد در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق حسن آباد از بخشداری فشافویه) تصرف کرده و با انتقال مقدار زیادی پسماندهای سمی و زباله های صنعتی از شمال کشور به این منطقه نسبت به دفع غیر بهداشتی و سنتی که براساس اعلام نظر کارشناسان این مواد برای انسان و محیط زیست بسیار خطرناک است اقدام می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.