کد خبر : 13990
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 9:19

محمد قزل سفلو

پرسپولیس ۰-۲ النصر، رونالدو حتی یک دریبل + خلاصه بازی

پرسپولیس ۰-۲ النصر، رونالدو حتی یک دریبل + خلاصه بازی
پرسپولیس که پیش از این در آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا مغلوب الهلال شده بود، این بار در نخستین بازی مرحله گروهی باید با تیمی بازی می‌کرد که چندین بازیکن آن فصل گذشته در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده بودند.

به گزارش کلینی نیوز، از مارسلو بروزویچ گرفته که چند ماه قبل در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی نامش در فهرست تیم اینتر قرار داشت، تا سادیو مانه که پس از دو بازی برای لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا، فصل گذشته با بایرن مونیخ در این مسابقات حضور داشت. و البته خوان لاپورت، مدافعی که فصل گذشته همراه با باشگاه منچسترسیتی، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده بود.

تمام این نکات نشان می‌داد که یحیی گل‌محمدی برای بازی مقابل النصر، باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشد، به خصوص برای مهار کریستیانو رونالدو که در ۵ بازی ابتدایی فصل لیگ عربستان، ۷ گل زده بود.

گل‌محمدی مثل اغلب بازی‌های چند سال اخیر پرسپولیس، آرایش ۲-۴-۴ را برای تیمش انتخاب کرده بود.

ترکیب النصر هم نکته غافلگیرکننده خاصی نداشت. لوئیس کاسترو، سرمربی پرتغالی النصر، مثل بازی‌های قبلی از سیستم ۱-۳-۲-۴ استفاده می‌کرد.

نیمه اول درحالی بدون گل به پایان رسید که مشخص بود رونالدو پس از چند بازی پرفشار در لیگ عربستان و حضور ۹۰ دقیقه ای در بازی اخیر النصر در لیگ عربستان، چندان آماده نبود و به ندرت روی جریان بازی‌سازی تیمش اثرگذار بود.

  چیستا یثربی:;وقتی در برابر تجاوز مقاومت کردم، چهره شناخته‌شده سینما من را کتک زد;

درواقع مشخص بود که نیروهای دفاعی پرسپولیس بیش از آنکه روی مهار رونالدو تمرکز کنند، باید حملات ترکیبی النصر در سمت راست و چپ را مهار کنند و مانع ارسال نهایی مانه و قریب و غنام برای رونالدو شوند. یعنی پیشگیری از رسیدن رونالدو به توپ، به جای مهار مستقیم این ستاره پرتغالی.

با شروع نیمه دوم مشخص بود که گل‌محمدی تازه برنامه تسلط بر بازی را شروع کرده و روی خستگی رونالدو و ستارگان دیگر النصر حساب کرده است.

تا دقیقه ۵۲ که نقطه عطف بازی اتفاق افتاد، پرسپولیس بر جریان کار در نیمه دوم مسلط بود اما در این لحظه سرلک بی‌احتیاطی کرد و روی رونالدو که در نیمه خودی پشت به دروازه پرسپولیس صاحب توپ شده بود، خطای شدیدی مرتکب شد و کارت زرد دوم را گرفت.

در این صحنه سرلک تاکتیک طراحی شده از سوی گل محمدی یعنی فشار شدید روی رونالدو و تلاش برای ممانعت از چرخیدن او رو به دروازه پرسپولیس را انجام داد اما این کار را با بی احتیاطی انجام داد و از زمین اخراج شد‌.

  اسرائیل قطعاً تاوان این جنایت را خواهد داد

با یادآوری اینکه کارت زرد اول سرلک به دلیل بی کیفیتی زمین بازی بود، پرسپولیس یک تعویض اجباری و یک کارت قرمز را به این دلیل تجربه کرد و عملا برای ادامه بازی کارش سخت شد، آن هم در شرایطی که به نظر می رسید النصر در موقعیت ۱۱ به ۱۱ اصلا کار آسانی برای باز کردن دروازه پرسپولیس و پیروز شدن در تهران ندارد.

پس از اخراج سرلک، النصر هوشمندانه در نیمه زمین پرسپولیس به حفظ توپ و پاس‌های عرضی رو آورد تا پرسپولیس را در نیمه خودش دور از توپ نگه دارد.

جالب اینکه حتی در این موقعیت هم رونالدو به ندرت موفق به برتری در نبردهای یک مقابل یک با مدافعان پرسپولیس می‌شد و همچنان مهم‌ترین سلاح‌های هجومی النصر دو مدافع کناری این تیم بودند که نفوذهای خوبی از راست وچپ انجام می‌دادند‌.

النصر با اصرار به حفظ توپ در نیمه زمین پرسپولیس ۱۰ دقیقه پس از اخراج سرلک، روی حرکتی ترکیبی از سمت چپ و ضربه نهایی قریب به گل رسید؛ گلی که کار را برای پرسپولیس بسیار دشوار کرد.

  برگزاری«مهمونی۱۰ کیلومتری غدیر»از میدان آزادی تهران تا بزرگراه امام علی (ع) +فیلم

رونالدو حتی یک دریبل

رونالدو که تا دقیقه ۸۹ در زمین بود، او فقط یک ضربه در چارچوب زد، ۲۷ بار توپ را لمس کرد و البته جدیت ویژه بازیکنان پرسپولیس برای مهار او، باعث شد رونالدو کارت قرمز سرلک را رقم بزند که اثر ویژه در سرنوشت بازی داشت.

درواقع هرچند ستاره پرتغالی نمایش خوبی نداشت اما تمرکز ویژه بازیکنان پرسپولیس روی مهار او و کارت قرمز سرلک، عملا اثرگذاری رونالدو روی سرنوشت بازی و پیروزی النصر را به دنبال داشت.

نکته جالب دیگر اینکه رونالدو در جریان بازی ۲ بار اقدام به دریبل زدن کرد و هر دو بار در این کار ناموفق بود.

به این ترتیب رونالدو بدون حتی یک دریبل موفق و با ۱۲ پاس موفق از مجموع ۱۷ پاس، بازی در تهران را به پایان رساند و عملا بازیکنان پرسپولیس در مهار او موفق بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.