کد خبر : 12264
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 13:01

حمیدرضا صیدمحمدی

پاکستان ۲ میلیارد دلار بسته کمک مالی از عربستان دریافت کرد

پاکستان ۲ میلیارد دلار بسته کمک مالی از عربستان دریافت کرد
پاکستان اعلام کرد سپرده ای به مبلغ دو میلیارد دلار از عربستان دریافت کرده که ذخایر ارزی این کشور را تقویت می کند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، تنها چند روز پس از توافق دولت پاکستان با صندوق بین المللی پول برای احیای برنامه جدید وام، اسلام‌آباد در راستای غلبه بر بحران کاهش ذخایر ارزی خود،۲ میلیارد دلار از عربستان سعودی دریافت کرد.

تلویزیون ملی پاکستان، وزیر امور دارایی این کشور اعلام کرد که عربستان ۲ میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی پاکستان واریز کرد.

سناتور اسحاق دار افزود که با واریزی جدید ۲ میلیارد دلاری از سوی عربستان ذخایر ارزی پاکستان به ۱۱.۶۷ میلیارد دلار افزایش یافت.

وی به شرایط دریافت بسته مالی جدید از ریاض و یا اقدامات اسلام‌آباد در قبال آن اشاره‌ای نکرد در عین حال گفت که ما تا روزهای آینده شاهد تحولات مثبت بیشتری برای ثبات اقتصادی پاکستان خواهیم بود.

  حسین امیرعبداللهیان؛ حمله به اربیل حمله به موساد بود

«الخلیج آنلاین» اسحاق دار، وزیر دارایی پاکستان در توییتر خود اعلام کرد که بانک مرکزی کشورش سپرده مالی به ارزش دو میلیارد دلار از عربستان دریافت کرده است.

وی توضیح داد که سپرده عربستان موجب افزایش ذخایر ارزی پاکستان خواهد شد.

این مقام پاکستانی که کشورش از نوسانات در تامین ارز رنج می برد، گفت که اثر این سپرده در ذخایر ارزی هفته منتهی به ۱۴ ژوئیه بازتاب خواهد داشت.

گفتنی است در دسامبر گذشته عربستان اعلام کرد که سپرده ۳ میلیارد دلاری خود در بانک مرکزی پاکستان را تمدید می کند.

همچنین در نوامبر ۲۰۲۱ صندوق توسعه عربستان و بانک مرکزی پاکستان توافق‌نامه‌ای برای پرداخت سپرده ۳ میلیارد دلاری عربستان به بانک مرکزی پاکستان را به مدت یک سال امضا کردند.

  حادثه تروریستی پاراچنار پاکستان:به شهادت رسیدن ۷ معلم شیعه+فیلم

پاکستان که از یکسال گذشته به شدت درگیر مذاکرات با صندوق بین المللی پول و به دلیل ملاحظات مستمر این نهاد نگران ازسرگیری برنامه وام برای غلبه بر بحران اقتصادی در داخل بود، اوایل تیرماه امسال بلاخره توانست برای دریافت وام ۳ میلیارد دلاری با صندوق بین المللی پول به توافق برسد.

وزیر امور دارایی پاکستان نیز اعلام کرد که با ازسرگیری برنامه وام وضعیت اقتصادی کشور بهبود یافته و فشار بدهی‌های خارجی پاکستان نیز کاهش می‌یابد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.