کد خبر : 6594
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مرداد 1401 - 20:22

وزیر ارتباطات:برای بی‌نیازی مردم از فیلترشکن برنامه داریم

وزیر ارتباطات:برای بی‌نیازی مردم از فیلترشکن برنامه داریم
وزیر ارتباطات ایران با این مدعا که فیلترشکن‌ها عامل آلودگی گوشی‌شهروندان هستند، استقرار شبکه ملی اطلاعات را موجب بی‌نیاز کردن مردم از وی‌پی‌ان دانست. رئیس قوه قضاییه نیز در باره رها کردن مدیریت فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش کلینی نیوز، عیسی زارع‌پور روز پنجشنبه ۶ مرداد، در حاشیه کنفرانس “ظرفیت شبکه ملی اطلاعات” از لزوم رسیدن به سرعت‌های چند ده برابری و چند صد برابری و اجرای پروژه فیبر نوری خانه‌ها و کسب و کارها گفت: «بر اساس شاخص‌هایی که با مرکز ملی به تفاهم رسیدیم مشخص شده است، تاکنون پیشرفت ۴۴ درصدی داشتیم و تا پایان سال امیدواریم این میزان را به ۶۵ درصد افزایش دهیم.»

او در پاسخ به سوالی درباره تاثیر ۸۰ درصدی فیلترشکن‌ها و افزایش این استفاده به دلیل اختلالات اینترنتی، هر گونه اختلال یا شواهد در شبکه را تکذیب کرد و هم‌زمان مدعی شد که بسیاری از گوشی‌های مردم به بدافزار آلوده است.

  برگزاری هجدهمین مجمع عمومی اجلاسیه اوآنا درتهران

ایسنا به نقل از زارع‌پور نوشت: «ما برنامه‌ای در وزارت ارتباطات داریم که نیاز مردم به فیلترشکن را کاهش دهیم، برنامه‌ای برای این کار ترتیب داده شده که در زمان خودش اعلام می‌شود… زیرا بسیاری از ویروس‌های مردم روی گوشی‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌هایشان به دلیل استفاده از فیلترشکن است.»

یک نماینده مجلس: ۸۰ درصد ایرانی‌ها مجهز به فیلترشکن

 نماینده بستان‌آباد (استان آذربایجان شرقی) در گفت‌وگو با ایلنا با انتقاد از “دید منفی و محدودکننده‌ای” که از جمله طرفداران طرح صیانت از فضای مجازی در برخورد با این فضا در ایران دارند، گفت: «امروز به خاطر اینکه فرزندان بخواهند از بسیاری از برنامه‌های عادی هم استفاده کنند مجبورند فیلترشکن/وی پی ان داشته باشند.»

  انتقاد پلیس از تبلیغ فروش سلاح در سایت‌های مجوزدار

غلامرضا نوری غزلجه این آمار با اروپا مقایسه کرده است که به گفته او “استفاده از فیلترشکن روی گوشی در آنجا تنها ۱۰ درصد است”. این نماینده مجلس معتقد است: «وقتی این امکان روی گوشی فرزند شما نصب است هر لحظه می‌تواند به سایت‌هایی برود که اساسا حتی در کشورهای خارجی هم این سایت‌های غیراخلاقی فیلتر هستند! در واقع ما عملا داریم خودمان فرزندان و جوان‌مان را در معرض همان تهدیدها قرار می‌دهیم.»

به گفته او همین “برداشت‌ها و تلقی‌های غلط” باعث شکست “طرح صیانت” شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای ۸۰ درصدی، استفاده از فیلترشکن در ایران می‌گوید، تا کی می‌خواهیم با تکنولوژی بجگنیم؟

  جلال مقامی، دوبلور پیشکسوت درگذشت

او معتقد است “طرح صیانت” اگر امروز هم به مجلس بیاید دوباره رد می‌شود.

غلامرضا نوری قزلجه این اظهارات را در واکنش به خبر بازگشت مجدد “طرح صیانت” به مجلس عنوان کرده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.