کد خبر : 7850
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهریور 1401 - 21:50

هشدار شدید اللحن ایران به ۳ کشور اروپایی

هشدار شدید اللحن ایران به ۳ کشور اروپایی
سخنگوی وزارت خارجه ایران بیانیه سه کشور اروپایی درباره مذاکرات هسته ای را غیرسازنده خواند و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

به گزارش کلینی نیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی را «غیرسازنده و خلاف حسن نیت سه کشور اروپایی در مورد مذاکرات» اتمی دانست.

آقای کنعانی، با توصیف بیانیه سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان به «بیانیه نسنجیده» هشدار داد: «به سه کشور اروپایی توصیه می‌شود به‌جای ورود به فاز تخریب روند دیپلماتیک، برای ارائه راه‌حل جهت پایان‌دادن به اختلاف نظرهای معدود باقی‌مانده نقش فعال‌تری ایفا کنند.»

سخنگوی وزارت خارجه همچنین تاکید کرد که ایران همچنان به دنبال نهایی کردن توافق است و «اگر فشارهای خارجی نباشد، امکان رسیدن به توافق وجود دارد».

تروئیکای اروپایی شنبه ضمن ابراز «تردید‌های جدی» درباره تعهد ایران به احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، هشدار دادند که مواضع ایران امکان دسترسی به توافق برای احیای برجام را تضعیف می‌کند.

  واکنش شدید اتحادیه اروپا از تحریم‌های ایران علیه اروپایی‌ها

کشورهای آلمان، بریتانیا و فرانسه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند درخواست‌های اخیر ایران در مذاکرات احیای توافق برجام، تردید جدی درباره نیت‌ این کشور و میزان پایبندی آن برای دستیابی به توافق را برانگیخته است.

از سویی، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در وین نیز بیانیه سه کشور اروپایی را‌ «نابهنگام» دانست و در توییتر نوشت که این بیانیه «دقیقا در لحظه حساس گفت‌وگوهای وین و در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» صادر شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی همچنان پاسخ‌های معتبری در رابطه با منشا ذرات اورانیوم کشف‌شده در سه سایت‌ هسته‌ای اعلام نشده، ارائه نکرده است.

  رکوردشکنی نرخ تورم در ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه با توصیه اروپاییها به جبران عدم عمل به تعهدات متعدد خود در قبال ملت ایران، آنها را از به‌کارگیری زبان تهدید برحذر داشت و تصریح کرد: شکست حداکثری آمریکا در کارزار فشار حداکثری باید درس عبرتی برای همه طرفهایی باشد که ناآگاهانه تصور می کنند تهدید و تحریم می‌تواند ملت ایران را از پیگیری حداکثری حقوق و تامین منافع خود بازدارند.

کنعانی در پایان تصریح کرد ایران همچنان برای نهایی کردن توافق، اراده و آمادگی داشته و بر این اعتقاد است که در صورت وجود اراده لازم و پرهیز از اثرپذیری از فشارهای خارجی، امکان دستیابی سریع به توافق وجود دارد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.