کد خبر : 2201
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 4:59

امام جمعه شهرحسن آباد فشافویه

نیروی انتظامی باهنجار شکنی ها و قانون شکنی هامقابله می کند

نیروی انتظامی باهنجار شکنی ها و قانون شکنی هامقابله می کند
نماینده ولی‌فقیه در فشافویه گفت:یک مامور محترم نیروی انتظامی تذکر قانونی و خیرخواهانه به یک خانمی می دهد به یک خانمی که کشف حجاب کرده بود یعنی حجاب خود را کنار زده بود و این هم از نظر دین گناه معصیت و حرام است.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام استیری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر حسن‌آباد ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: وجود مقدس حضرت حجت از سال ۲۶۰ تا۳۲۹ غیبت صغرایشان طول کشید. یعنی ۶۹ سال این را می‌گویند غیبت صغرا فرق این غیبت با کبرا چیست؟ یک فرقش این است که در این دوران امام ارتباط با مردم دارد از طریق نایب خاص. یعنی کسی که از مردم نامه‌ها را می‌گیرد به امام زمان می‌رساند و پاسخ می‌گیرد و برمی‌گرداند و اگر هم امام قبول کرد او را به محضر امام می‌برد این‌یک مطلب است.

مطلب دوم این است که افرادی که به‌عنوان نایب خاص هستند باید یک ویژگی‌هایی داشته باشند که به بعضی اشاره می‌کنم:

وی در ادامه افزود: یک ایمان استوار داشته باشند. باید ازنظر اعتقادی محکم باشند. دوم امانت‌داری. بالاخره مردم امانت‌هایی را می‌دادند امام مطالبی را می‌گوید که به مردم برسانند. سوم رازداری است محرم باشند و قرار نیست که به مردم اعلام بکنند محل حضور امام را. پرهیز از رأی شخصی.پنجم اطاعت محض از امام که آنچه امام به عهده‌ی این‌ها می‌گذارد را انجام بدهند

مرحوم شیخ طوسی یک کتابی دارد به نام الغیبه در کتاب این کتاب جمله‌ای را می‌نویسد که جالب است می‌گوید به ابوسهل نوبختی که خیلی آدم خوبی بود متدین مومن بوده است توقع داشتند او جزء نواب خاص باشد در دوران همان غیبت صغرا گفتم چرا تو نایب نشدی؟ گفت من به‌اندازه‌ی حسین بن روح رازدار نیستم. (نایب خاص سوم بود همان‌که روز هجدهم شعبان سالروز وفاتش است) من ممکن است بعضی چیزها را نتوانم حفظ بکنم کتوم نیستم به همین جهت این قرعه به نام من قرار نگرفت.حساب‌شده است.

خیلی‌ها توقع داشتند این قرعه به نام آن‌ها بیفتد بعضی از این‌ها بعداً جلوی این نواب ایستادند و فرقه‌های انحرافی درست کردند تا این حد حسادت کردند.

  پسماندسوزی؛ معضلی که محیط زیست حسن آباد را تهدید می کند.

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با مظاهر بدحجابی وبی حجابی اظهار داشت: هفته‌های اخیر شاهدیم که دشمنان نظام اسلامی پیکان حملاتشان را به سمت نیروی خدوم و فداکارِ انتظامی گرفتند یکی از اهداف و طرح‌هایی که دشمنان ما مشخصاً آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود دنبال می‌کنند.

خطیب نماز جمعه در ادامه افزود:طرح بی‌ثبات‌سازی داخل کشور ما است و روی این موضوع کار و سرمایه‌گذاری می‌کنند و یکی از راهبردهایشان هجمه به نیروهای انتظامی امنیتی است می‌خواهند هیمنه و اقتدار نیروی انتظامی ما رو بشکنند .نیروی انتظامی که با هنجارشکنی‌ها و قانون‌شکنی‌ها مقابله می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه درباره حادثه اخیر برخورد نیروی انتظامی بابی حجابی بیان داشت :چه شد که این معرکه‌گیری آغاز شد یک مأمور محترم نیروی انتظامی تذکر قانونی و خیرخواهانه به یک خانمی می‌دهد به یک خانمی که کشف حجاب کرده بود یعنی حجاب خود را کنار زده بود و این هم ازنظر دین گناه معصیت و حرام است و هم ازنظر قانون خلاف قانون است او برمی‌گردد و شروع می‌کند به فحاشی و بدوبیراه گفتن که با واکنش تند این شخصی که جزء نیروهای انتظامی بود ه است واقع می‌شود حال ما می‌بینیم از این به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده فیلم برمی‌دارند و در این فضاهای مجازی پخش می‌کنند و در پی آن شروع می‌شود هجمه‌ها ، حالا نااهلان بیرونی آنها هم هجمه می‌کنند ، طبیعی است چون به دنبال چنین هدفی هستند و می‌خواهند ایران را بی‌ثبات کنند.

امام‌جمعه شهر حسن‌آباد در ادامه افزود:حجاب از قوانین مسلم اسلام عزیز نیست مگر خواسته توده‌های عظیم مردم مسلمان نیست مگر کشف حجاب از مصادیق عمل مجرمانه نیست چرا کسی را که کشف حجاب کرد خلاف قانون انجام داد به‌جای این‌که بیاید پوزش بخواهد زبان فحاشی باز می‌کند چقدر می‌آیند گله می‌کنند از خانم‌هایی که بدون حجاب پشت فرمان می‌نشینند از فروشنده‌های خانمی که در فروشگاه‌ها انگار در مجلس عروسی شرکت کردند از کارمندان شرکت‌ها که علناٌ بدحجابی می‌کنند ، دشمن می‌خواهد برای ما عادی بشود دشمن با این معرکه‌گیری‌ها می‌خواهد ما را درگیر یک جنگ روانی بکند و آهسته‌آهسته به سمت هدف خودش حرکت بکند این ها با این نمایش‌ها و جوسازی‌ها می‌خواهند با این کارها فریضه امربه‌معروف نهی از منکر را در جامعه به فراموشی سپرده بشود ما از فرمانده محترم ناجا که فرمودند در کنار مأموران وظیفه‌شناس تا آخر می‌مانیم از آن‌ها دفاع می‌کنیم تشکر می‌کنیم امروز بخش مهمی از امنیت ما از مرزهای طولانی کشور گرفته تا جاده‌ها و شهرها در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی این نیروهای جان‌برکف انتظامی است نیروهای عزیزی که گاهی اوقات مظلومانه یا به شهادت می‌رسند یا به‌ناحق مورد ناجوانمردانه‌ترین حملات در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی قرار می‌گیرند نمره نیروی انتظامی در عملکرد نمره قابل‌قبول و قابل دفاعی است هیچ‌کس حق ندارد جایگاه نیروی انتظامی را تضعیف بکند که تضعیف جایگاه نیروی انتظامی یعنی تقویت اراذل اوباش یعنی تقویت قانون‌شکنان یعنی تقویت گروه‌های تروریستی و اخلال گران اقتصادی و یعنی تقویت مفسدان فرهنگی اجتماعی ما از زحمات این عرض تقدیر و تشکر و خدا قوت‌داریم .

  جلسه ستاد گرامیداشت هفته بسیج در بخش فشافویه برگزار شد

روز بزرگداشت شیخ کلینی

حجت‌الاسلام استیری درباره روز ۱۹ اردیبهشت مصادف است با بزرگداشت ثقه‌الاسلام شیخ کلینی ضمن بیان اینکه شیخ کلینی یکى از برجستگان عالم تشیع است که بخش عمده‌اى از عمر بابرکت خود را براى نیرومند ساختن مذهب شیعه سپری کرد. اظهار داشت: ابوجعفر محمد بن یعقوب کلینی رازی معروف به « شیخ کلینی، ثقه‌الاسلام کلینی» صاحب کتاب گران‌قدر کافی و مشهورترین دانشمند و فقیه و محدث نامی شیعه در نیمه اول قرن چهارم هجری است.

وی در ادامه افزود:کلینی شخصیتی دارد که موردتمجید خاص و عام واقع‌شده است که حتی بعضی از اهل سنت روایتی را از پیامبر بزرگوار اسلام (صلی‌الله علیه واله) نقل نمودند به این مضمون که: « خداوند، سر هر قرنی، شخصی را برمی‌انگیزد که دین او را زنده و نامدار بدارد.»

  اولين نشست ستاد دهه فجرانقلاب اسلامی بخش فشافويه تشكيل شد

حجت‌الاسلام استیری از شیخ کلینی (ره) احیاکننده مذهب شیعه یادکرد وبیان داشت:ابن اثیر جزری که در کتاب “جامع الاصول” خود این روایت را نقل کرد به تحلیل این روایت پرداخت که از مجدّد ین و احیاکنندگان مذهب شیعه، در آغاز سده اول هجری، محمد بن علی باقر (امام پنجم) و در ابتدای سده دوم، علی بن موسی‌الرضا (علیهماالسلام) و بر رأس سده سوم، ابوجعفر محمد بن یعقوب کلینی رازی بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در فشافویه در ادامه افزود: از این نوشته ابن اثیر، که خود یکی از علمای مشهور اهل سنت است که صاحب کتاب “تاریخ کامل” ازجمله کتاب‌های مورد وثوق تاریخی بشمار می‌رود. به‌خوبی، مقام و موقعیت و شخصیت باارزش کلینی آشکار می‌شود و می‌رساند که ایشان در پایان سده سوم و آغاز قرن چهارم هجری، بلندآوازه‌ترین دانشمند شیعه بوده که او را پس از دو امام، تجدیدکننده مذهب شیعه دانسته است و این مرهون پشتکار و زحمات بسیار مرحوم کلینی در جمع‌آوری احادیث در کتاب مشهور کافی است. چراکه مرحوم کلینی در زمان امام حسن عسگری (علیه‌السلام) به دنیا آمد و با چهار سفیر و نایبان خاص امام زمان(عج) معاصر بود و باآنکه آن بزرگواران از فقها و محدثین بزرگ شیعه بودند ولی به دلیل مهدویت‌ها و ممنوعیت‌های اجتماعی، مسئولیت فرهنگی و علمی تشیع بر دوش کلینی بود که می‌توانست به‌طور آشکار به ترویج مذهب شیعه امامیه و نشر معارف و فضایل اهل‌بیت بپردازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.