کد خبر : 2063
تاریخ انتشار : شنبه 15 دی 1397 - 15:42

نماینده ولی فقیه دربخش فشافویه:حجاب با بگیر و ببند حل نمی‌شود و نیازمندکارفرهنگی است

نماینده ولی فقیه دربخش فشافویه:حجاب با بگیر و ببند حل نمی‌شود و نیازمندکارفرهنگی است
نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه: حجاب با بگیروببند حل نمی‌شود و نیازمند کار فرهنگی است

 

به گزارش کلینی نیوز، حجت الاسلام استیری نماینده ولی فقیه در بخش فشافویه و امام‌جمعه شهر حسن آباد،در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر حسن آباد که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره تصویب قانون کشف حجاب در دوره پهلوی اظهار کرد:ازجمله وقایع دردناک و عبرت‌انگیز تاریخ ایران که در کارنامه ننگین رژیم وابسته پهلوى ثبت‌شده است، واقعه «کشف حجاب» است. این واقعه به دنبال تصویب قانون کشف حجاب در ۱۷ دى ۱۳۱۴، به دستور رضاخان صورت گرفت و به‌موجب آن زنان و دختران ایرانى از داشتن حجاب اسلامى منع شدند؛

خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد درادامه افزود:با به قدرت رسیدن رضاشاه این مبارزات که توسط ابوالقاسم خان آزاد مراغه‌اى به همیارى همسرش شهناز رشدیه (دختر میرزا حسن رشدیه) در مردادماه ۱۲۹۹ خورشیدى آغازشده بود و انجمنى مخفى تحت عنوان «مجمع کشف حجاب» تأسیس کرده بود و جلسات این انجمن با حضور زنان و مردان در منزل وى و دیگر اعضاء انجمن تشکیل مى‌شد. صورت رسمى‌ترى به خود گرفت و مبارزات علنى و جدى شد. رضاخان که از سوى غرب و باهدف از پیش برنامه‌ریزی‌شده دولت‌هاى استعمارى به قدرت دست‌یافته بود، تجددگرایى و تضعیف ارزش‌هاى دینى را سرلوحه برنامه‌هاى نوسازى فرهنگى خود قرارداد و طى اقداماتى مخالفت و مبارزه عملى خود با اسلام و فرهنگ و سنن اسلامى جامعه را از سال ۱۳۰۷آغاز کرد.

  اعلام آمادگی شهرداری حسن آباد برای مقابله با پسماندسوزی

حجت‌الاسلام استیری ضمن یادآوری مبارزات مردم مسلمان بر علیه کشف حجاب افزود:مردم ایران در طول سال‌های طولانی نسبت به حفظ حجاب و عفاف در جامعه مقید بوده و حتی دوران کشف حجاب و خفقان پهلوی اول و رواج بی‌بندوباری در جامعه در زمان پهلوی دوم نیز نتوانست حجاب اسلامی را از زنان ایرانی به‌طور کامل بگیرد، هرچند این سیاست‌های خبیثانه لطمه‌هایی به اعتقادات برخی وارد آورد و باعث رواج بی‌حجابی شد.

نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه تصریح کرد: متأسفانه نگاهی به سطح شهرهای کشور به‌ویژه تهران نشان‌دهنده رواج بی‌حجابی و افزایش حضور زنان و دختران بدحجاب یا بی‌حجاب در جای‌جای شهرها است،

حجت‌الاسلام استیری سکوت مبهم مسئولان فرهنگی و اجتماعی و نهادهای مرتبط و اعتراض بسیاری از خانواده‌ها به این سکوت، خواستار در پیش گرفتن راهکارهایی برای مقابله با هجمه دشمن درزمینهٔ عفت زدایی از جامعه اسلامی شد و بیان داشت:باوجود اینکه سال‌هاست مسئله رواج بی‌حجابی جامعه ما را تهدید می‌کند اما تاکنون شیوه و روش مشخص و کارشناسی شده‌ای برای مقابله با این موضوع در بین مسئولان امر به چشم نمی‌خورد. متأسفانه نه آن دسته از مسئولانی که معتقد به کار فرهنگی برای مبارزه با بی‌حجابی هستند برنامه و کاری مشخص در کارنامه دارند، نه آنها که معتقد به برخوردهای بازدارنده هستند جز برخی روش‌های مقطعی و نیم‌بند، کاری از پیش برده‌اند. البته در رابطه با مبارزه با رواج بی‌حجابی بیش از ۲۰دستگاه و سازمان مختلف طبق قانون وظیفه‌دارند اما تقریباً اکثریت آنها در این زمینه کار را رها کرده‌اند.

  امام جمعه حسن آباد فشافویه:به اسم فرهنگ، ترویج ازدواج سفید می‌کنند

خطیب نماز جمعه شهر حسن آباد در ادامه افزود:متأسفانه برخی از افراد بی‌حجاب یا مروجان بی‌حجابی باهدف و عناد عامدانه برای مقابله با ارزش‌های اسلامی در تلاش‌اند. طبیعی است اینجا دیگر وظیفه مسئولان مربوطه است که در برابر این توطئه‌های برنامه‌ریزی‌شده بایستند.

وی در ادامه افزود: سؤال اینجاست که چه چیزی باعث شده است چنین افرادی به خود اجازه بدهند بدون مزاحمت با بدترین ظاهر و پوشش در سطح جامعه اسلامی حاضرشده و حتی در برابر اعتراض و ناخشنودی شهروندان دین‌دار با پررویی به جان آنها بیافتند.

حجت‌الاسلام استیری کم‌کاری متولیان فرهنگی درباره حجاب را یادآور شد و بیان داشت: حجاب با بگیروببند حل نمی‌شود و نیازمند کار فرهنگی است، قبول، اما گویندگان این جمله‌ها توضیح دهند کدام کار فرهنگی مؤثر در حوزه حجاب و عفاف توسط مسئولان امر انجام‌شده است؟ به‌طور مثال درخانوادهها، نظام آموزشی و صداوسیما و…این روزها دغدغه اصلی کنکور و تست زنی است یا محجبه شدن دختران و عفیف بار آمدن پسران؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.