کد خبر : 2169
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1397 - 23:06

امام جمعه شهرحسن آباد فشافویه

نماز جمعه تریبون نظام و جایگاه ولایت‌فقیه است

نماز جمعه تریبون نظام و جایگاه ولایت‌فقیه است
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد: نماز جمعه عامل بصیرت بخشى به امت اسلام و ملت ایران بوده است و چنان‌که از خطبه‌هاى نماز جمعه انتظار مى‌رود، همواره در این خطبه‌ها مصالح و نیازهاى اصلى جامعه اسلامى موردتوجه قرارگرفته است.

 

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین استیری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر حسن‌آباد که در مصلی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز جمعه پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران و روز نماز جمعه است.
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد در ادامه افزود: در طول نزدیک به ۴۰ سالى که از اقامه‌ى این فریضه‌ى الهى در نظام جمهورى اسلامى و احیاء این دستور بابرکت‌ می‌گذرد شاهد آن هستیم که برکات فراوانى از نمازهاى جمعه براى کشور حاصل‌شده است.
وی در ادامه افزود: نماز جمعه مرکز تجمع و گردآمدن مؤمنان بوده است که با حضور در این مراسم دینى هفتگى وحدت و هماهنگى خود را براى انجام وظایف اجتماعى خویش به دست آورده‌اند. نماز جمعه از مهم‌ترین مراکز دعوت به جهاد درراه خدا و شرکت امت حزب‌الله در ۸ سال دفاع مقدس بوده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین استیری نماز جمعه را عامل بصیرت بخشى به امت اسلام و ملت ایران برشمرد و افزود: همواره در این خطبه‌ها مصالح و نیازهاى اصلى جامعه اسلامى موردتوجه قرارگرفته است.
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد در ادامه افزود: در نماز جمعه تمامی نهادهای قانونی ازجمله قوه مجریه و قوه مقننه موردحمایت و تائید هستند و هیچ‌کس حق ندارد نهادی را در نماز جمعه تخریب کند، این کار حرام شرعی است، البته ممکن است نقدی باشد، در نماز جمعه همه سلایق و گرایش‌ها سیاسی می‌توانند به‌راحتی شرکت کنند. نماز جمعه نه به «راست» گرایش دارد و نه به «چپ»، البته نماز جمعه خط قرمزهایی دارد، اگر کسی به دین و ولایت‌فقیه توهین کند، راهی در نماز جمعه ندارد.
امام‌جمعه شهر حسن‌آباد درباره مذاکره با آمریکا گفت: امروز در برابر آمریکا حرف زدن، مذاکره کردن و سخن گفتن معنایی جز تسلیم ندارد و تسلیم به معنای پایان دستاوردهای ۴۰ ساله ملت ایران است. اگر در برابرشان تسلیم‌شده و یک‌قدم به عقب برویم تمام منافع ملت را غارت می‌کنند
نماینده ولی‌فقیه در بخش فشافویه با اشاره‌ به سخنان وزیر خارجه آمریکا که در جمع گروهی از سلطنت‌طلبان و منافقین ادعا کرد: «همان‌طور که ترامپ گفته ما مایل به گفت‌وگو با رژیم ایران هستیم، اما رهایی از فشارهای آمریکا تنها زمانی صورت خواهد گرفت که ما شاهد تغییرات ملموس، مشهود و ماندگار در سیاست‌های تهران باشیم.» اظهار داشت: سخنرانی مزورانه و سخیف وزیر خارجه آمریکا در این جمع که صرفاً یک اقدام ابزاری و تبلیغاتی بود، بیش از همیشه نشانگر درماندگی بی‌حدوحصر دولت آمریکا در شرایط پس از خروج غیرقانونی این کشور از برجام و عدم دستیابی به اهداف خود از این اقدام یک‌سویه و نابخردانه و انزوای جهانی ناشی از آن است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین استیری در ادامه افزود: آمریکا اکنون به نمایشگاهی بزرگ از شکست‌های پی‌در‌پی تبدیل‌شده است. آمریکا می‌خواهد نفوذ منطقه‌ای ایران را از بین ببرد، برنامه و توانایی صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را محو کند و قدرت موشکی ما را مهار و محدود کند. برای یک سیاستمدار آمریکایی آرزوهای خوبی است اما ترامپ و پمپئو نباید فراموش کنند که روسای جمهور و وزرای خارجه پیش از آن‌ها نیز مشابه همین رؤیاها را داشته‌اند. لذا باقدرت بیان می‌کنیم که شما هم تحقق این خواب و رؤیا را به گور خواهید برد (تکبیر نمازگزاران)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.