کد خبر : 18748
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 خرداد 1403 - 11:11

نشست سرلشکرسلامی؛با نمایندگان«محورمقاومت اسلامی»در تهران

نشست سرلشکرسلامی؛با نمایندگان«محورمقاومت اسلامی»در تهران
در حاشیه مراسم تشییع پیکر رییس جمهور در تهران، نشستی با حضور سرلشکر سلامی و سردار قاآنی و جمعی از نمایندگان محور مقاومت برگزار شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، در حاشیه مراسم تشییع پیکر ریاست جمهوری اسلامی ایران شهید آیت الله رئیسی و شهیدان عزیز همراه، جلسه‌ای با حضور جمعی از گروه‌های مقاومت با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد.

در این جلسه، آخرین وضعیت سیاسی، اجتماعی و نظامی غزه و عملیات طوفان‌الاقصی و نقش جبهه مقاومت بحث و بررسی، و بر استمرار جهاد و مبارزه تا پیروزی کامل مقاومت فلسطین در غزه با مشارکت همه گروه‌ها و جبهه‌های مقاومت در منطقه تأکید شد.

بر اساس تصاویری که خبرگزاری تسنیم از این جلسه منتشر کرده است، نمایندگان بلندپایه‌ای از حماس، حزب‌الله لبنان ، انصارالله یمن و جهاد اسلامی فلسطین در این جلسه حضور داشته‌اند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، نعیم قاسم، قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن و محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از جمله افرادی هستند که در این جلسه در کنار فرماندهان سپاه پاسداران حضور داشته‌اند.

اصطلاح «محور مقاومت» به عنوان ائتلافی از گروه‌هایی شناخته می‌شود که مخالف نفوذ اسرائیل و آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند.

عباس خامه‌یار، مدرس روابط بین‌الملل در «دانشگاه ادیان و مذاهب» در ایران و رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی در بیروت، می‌گوید حکومت ایران گروه‌های محور مقاومت را به عنوان گروه‌هایی می‌شناسد که «در برابر تسلط خارجی، استعمار و اشغال مقاومت می‌کنند و می‌خواهند از نظر سیاسی و اقتصادی، کاملا مستقل باشند.»

عبارت «محور مقاومت» را حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، و رهبران دیگر این گروه، همراه با مقام‌ها و رسانه‌های ایرانی وارد ادبیات سیاسی کردند.

حسین علی الموسوی، سخنگوی جنبش نجبا، گفته که این جنبش «به عنوان بخشی از محور مقاومت از هر اقدامی برای بیرون کردن اشغالگران آمریکایی از عراق حمایت می‌کند… و هرچه که در توان داریم برای حمایت از برادران فلسطینی که با حملات وحشیانه به رهبری اسرائیل و آمریکا روبرو هستند، انجام می‌دهیم.»

عباس خامه‌یار، رایزن سابق فرهنگی سفارت ایران در لبنان، درباره ارتباط میان محور مقاومت و نفوذ ایران در خاورمیانه می‌گوید: «اگر چنین نفوذی، در جهت حمایت از مردم کشورهای عربی و اسلامی برای دفاع از خودشان، سرزمین‌شان و کرامت‌شان باشد،‌ چه اشکالی دارد؟»

او تاکید می‌کند که ایران در ازای حمایت خود از گروه‌ها یا کشورهای مشخص چیزی نمی‌خواهد و می‌گوید : ایران «به خاطر این حمایت بهای سنگینی پرداخته و هنوز هم می‌پردازد، و اگر به دنبال افزایش نفوذ خود در منطقه بود روش‌هایی مانند چانه زدن و مذاکره با آمریکایی‌ها و غربی‌ها عملی‌تر و سودمندتر بود».

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران در سخنرانی نوروزی خود بر حمایت ایران از تلاش‌های بشردوستانه در غزه و استقلال «محور مقاومت» تاکید کرد که «صریحاً اعلام می‌کنیم از جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.