کد خبر : 7650
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 11:50

مقتدی صدر:ضرورت پایبندی همه زوار از جمله زائران ایرانی به قوانین کشور عراق

مقتدی صدر:ضرورت پایبندی همه زوار از جمله زائران ایرانی به قوانین کشور عراق
رهبر جریان صدر عراق با تأکید بر عدم سردادن شعارهای سیاسی در مراسم زیارت اربعین حسینی، از دولت محلی در استان کربلای معلی خواست تا مأموریت تأمین امنیت این مراسم را به نیروهای امنیتی منحصر کند.

به گزارش کلینی نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق امروز شنبه در آستانه سفر به کربلا برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از دولت محلی استان کربلای معلی خواست تا مأموریت تأمین امنیت اربعین حسینی را به نیروهای امنیتی محدود کند و به حشد الشعبی و سرایا السلام (شاخه نظامی جریان صدر) اجازه ندهد امنیت این مراسم را تأمین کنند.

به گزارش السومریه نیوز،‌ مقتدی صدر بر« ضرورت پایبندی همه زوار از جمله زائران ایرانی که تعداد آنها بیشتر است به قوانین کشور عراق تأکید کرد ».

وی همچنین خواستار همکاری همه مردم عراق با نیروهای امنیتی شد و از آنها خواست تا از سر دادن هرگونه شعارهای حزبی خودداری کنند.

  دیدار سفیر روسیه در عراق با رئیس الحشد الشعبی و تاکید بر تقویت همکاری

او در این بیانیه با اشاره به اینکه کشورهای دارای اماکن مقدس دارای قوانین خاصی هستند و این قوانین در ایران، مصر، سوریه و محل دفن امامان شیعه و غیره نیز مرسوم است، گفت که باید به این قوانین برای جلوگیری از هرج و مرج پایبند بود.

صدر افزود که عراقی‌ها به میهمان‌نوازی و بزرگداشت میهمان از هر کشوری که باشد و تا زمانی که به قوانین عراق پایبند باشد، ملزم هستند.

اربعین حسینی ۱۴۰۱ مصادف با روز شنبه ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲) است. گفته می‌شود که مرز خسروی به‌ منظور تردد زائران از ۲۳ مرداد ماه باز خواهد بود.

  اعلام جزئیات صدور گذرنامه زیارتی اربعین از سوی نیروی انتظامی ایران

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر که در انتخابات سال گذشته در عراق پیروز شد، ۷ شهریور در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که به طور کامل از سیاست کناره‌گیری کرده است.

گروهی از هواداران صدر در مقابل کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز که ساختمان‌های دولتی و سفارت‌خانه‌ها خارجی در آنجا قرار دارند تجمع کرده و به دولت اعتراض کردند. علی‌رغم تدابیر امنیتی اتخاذ شده، حامیان صدر بلوک‌های سیمانی را تخریب و در مقابل کاخ تجمع کرده و خواستار استعفای دولت شدند.

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که حدود ۳۰ نفر در این درگیری‌ها کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

  آمریکا۱۴ بانک عراقی را به ظن انتقال دلار به ایران تحریم کرد

در پی این رویدادها در بغداد مقررات منع رفت و آمد اعلام شد.

مقتدی صدر از هوادارانش خواست تا یک ساعت منطقه سبز را ترک و به خانه‌های‌شان بازگردند.

جریان صدر عراق از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات وا داشته و آنان با اشغال ساختمان پارلمان روند سیاسی کشور را تعطیل و تشکیل دولت جدید را به تاخیر انداخته‌‌اند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.