کد خبر : 12052
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1402 - 8:37

مقام بلژیکی به‌دلیل دعوت از شهردار تهران و «فشار سیاسی بیش از حد زیاد» استعفا کرد

مقام بلژیکی به‌دلیل دعوت از شهردار تهران و «فشار سیاسی بیش از حد زیاد» استعفا کرد
تئو فرانکن، نماینده در پارلمان بلژیک، نیز در توییتی نوشت: پاسکال سمت که از  زاکانی دعوت کرده بود که به بروکسل بیایند، به دلیل «فشار سیاسی بیش از حد زیاد» استعفا کرده است.

به گزارش کلینی نیوز، پاسکال اسمت، مسئول شهرسازی و امور بین‌المللی شهرداری بروکسل، روز یکشنبه ۲۸ خرداد، در نشستی خبری، در پی جنجال ناشی از دعوت از علیرضا زاکانی، شهردار تهران، به پایتخت بلژیک استعفا کرد.

پاسکال اسمت با اصرار بر اینکه هیچ خطایی مرتکب نشده، افزود تمام اسناد و مدارک مربوط به مکاتبات او درباره دعوت و صدور ویزا برای شهردار تهران و همراهانش به پارلمان بلژیک داده شده‌اند.

وی به ماهیت جهانی این کنفرانس اشاره کرد که مقامات ۱۲۰ شهر از سراسر جهان را گرد هم آورده بود.

در همین ارتباط، دریا صفایی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان بلژیک، در توییتی اعلام کرد پاسکال سمت، در نتیجه فشارهای او و همکارانش به خاطر دعوت از علیرضا زاکانی استعفا کرده است.

  آلمان ۲ دیپلمات ایرانی را اخراج می‌کند

دو مقام روس نیز برای شرکت در این گردهمایی ویزا گرفته بودند که مورد مخالفت صفایی قرار نرگفته بود.

همچنین تئو فرانکن، نماینده در پارلمان بلژیک، نیز در توییتی نوشت: پاسکال سمت که از  زاکانی دعوت کرده بود که به بروکسل بیایند، به دلیل «فشار سیاسی بیش از حد زیاد» استعفا کرده است.

این سیاستمدار بلژیکی در ادامه، خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی و «خلاص شدن از شر جمهوری اسلامی» شده است.

علیرضا زاکانی و تنی چند از مقامات جمهوری اسلامی یکشنبه هفته گذشته در سفری سه‌روزه برای شرکت در مجمع عمومی متروپولیس، انجمن کلان‌شهرهای مهم جهان، به بروکسل رفتند. حضور او در بروکسل با اعتراض جمعی از ایرانیان مقیم بلژیک همراه شده بود.

  تنش کم سابقه در روابط ایران و جمهوری آذربایجان

نفور ایرانیان تبار مخالف ایران در پارلمان های اروپا موجی از اعتراضات و تحریم های یک سال اخیر را در پی داشته است،

جمعیت ایرانیان خارج از کشور نشین تنها جمعیتی هستند که بر علیه مردم کشور خود دست به تحریم  می زنند و همسو با کشور آمریکا و اسرائیل اقدام می کنند، دریا صفایی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان بلژیک نمونه بارز از این جریان است.

پیش از این  صفایی بارها مخالفت خود را با حجاب ابراز کرده است. از آن جمله می‌توان به گفتگوی او با صدای آمریکا اشاره کرد که طی آن او گفت آسان تر شدن قواعد پوشش (بخوانید کشف حجاب) برای زنان ایرانی به معنای آزادی پوشش نیست و تا زمانی که قانون، قواعد و چارچوب هایی برای پوشش زنان در ایران برای حضور آنها در جامعه قرار دهد و آنها نتوانند آن گونه که می‌خواهند بپوشند.

  آلمان روند پذیرش پناهجویان افغانستانی در ایران و پاکستان را به حالت تعلیق درآورد

او در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش نیز عکسی از گذشته خود را که باحجاب بوده، منتشر کرده بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.