کد خبر : 17748
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1403 - 9:05

مذاکره عراق با آمریکا درباره بدهی‌های مالی به جمهوری اسلامی

مذاکره عراق با آمریکا درباره بدهی‌های مالی به جمهوری اسلامی
دولت بایدن قصد دارد در راستای نیاز عراق به برق ایران، مجوز پرداخت بخش دیگری از بدهی‌های این کشور را صادر کند

به گزارش کلینی نیوز، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق و برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز جمعه، ۲۲ مارس (سوم فروردین) در مورد بدهی‌های مالی بانک تجارت عراق به ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار عراق‌نیوز از بغداد و بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه این کشور، در این دیدار روابط دوجانبه اقتصادی و مالی بین دو کشور آمریکا و عراق و همچنین سایر مشکلات مشترک، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دو طرف مذاکره، اصلاحات انجام‌شده از سوی بانک مرکزی عراق را بررسی کردند و بر اهمیت دستیابی به راه‌های جدید به منظور توسعه بخش‌های مالی و بانکی عراق تاکید کردند.

  یک فرصت ۴۰ میلیارد دلاری برای مسکو در ایران

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اواسط ماه مارس سال جاری میلادی و در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که ایالات متحده معافیت ۱۲۰ روزه‌ای را تمدید کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا برای تامین برق خود به جمهوری اسلامی واریزی داشته باشد.

ماه ژوئیه گذشته ایالات متحده به عنوان بخشی از تحریم‌های انتقال ارز آمریکا به ایران و سایر کشورهای تحریم‌شده، ۱۴ بانک عراقی را از انجام معاملات دلاری منع کرده بود، اقدامی که بر تلاش‌های مستمر قبلی برای کاهش دسترسی ایران به شبکه‌های مالی بین‌المللی تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک‌های مذکور از مشارکت در حراج روزانه دلار آمریکا از سوی بانک مرکزی عراق منع شدند.

  از ۳۳۰ فروند هواپیمای ایران فقط ۱۷۳ فروند قابلیت پرواز دارد

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا ، پیش از این گفته بود که عراق پیشرفت قابل توجهی را در ریشه‌کنی فعالیت‌های غیرقانونی در سیستم مالی خود داشته، اما تاکید کرد که افراد سودجو همچنان به دنبال سوءاستفاده از فضای اقتصاد عراق برای جمع‌آوری و انتقال پول به‌منظور فعالیت‌های غیرقانونی‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.