کد خبر : 17947
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین 1403 - 8:22

مخالفان اردوغان پیروزی خود در انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه را اعلام کرد

مخالفان اردوغان پیروزی خود در انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه را اعلام کرد
بر اساس نتایج اولیه انتخابات محلی در ترکیه، حزب اصلی مخالف اردوغان، کنترل شهرهای بزرگ را حفظ کرده و در انتخابات محلی روز یکشنبه در جاهای دیگر به دستاوردهای بزرگی دست یافته است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، اوزگور اوزال، رئیس حزب «جمهوری‌خواه خلق»، از پیروزی حزبش در این انتخابات خبر داد و در یک سخنرانی از مقر حزب خود در آنکارا، گفت که این اولین بار از سال ۱۹۷۷ است که حزب جمهوری‌خواه خلق در صدر انتخابات قرار گرفته است.

پس از شمارش بیش از ۷۰ درصد آرا، حزب «جمهوری خواه خلق» با بیش از ۳۷ درصد آرا پیشتاز است در حالی که حزب حاکم «عدالت و توسعه» حدود ۳۶ درصد آرای رای دهندگان را به دست آورده است.

حزب جمهوری خواه خلق در ۱۵ شهر از ۳۰ شهرداری پیشروی کرد، در حالی که حزب عدالت و توسعه در ۱۱ شهر پیروز شد.

  اردوغان:هر لحظه امکان آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه وجود دارد

شهردار مستعفی استانبول، اکرم امام اوغلو، توانست با بیش از ۵۰ درصد آرای رای دهندگان، با ۱۰ امتیاز بیشتر از مراد کوروم، نامزد ائتلاف حاکم، برای دومین بار پیروز شود.

این در حالی است که منصور یاوش، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق و شهردار آنکارا، در پایتخت ترکیه با درصد بیش از ۵۹ درصد به پیروزی قاطع دست یافت و تورگوت آلتین اوک، نامزد ائتلاف حاکم، ۳۲ درصد آرا را به دست آورد.

پس از پیروزی مخالفان اردوغان در انتخابات شهرداری، هزاران نفر در خیابان‌های آنکارا پایتخت ترکیه جشن گرفتند.

انتخاب شهرداران در حالی برگزار شد که یک مقام محلی به خبرگزاری فرانسه گفت: درگیری بین دو گروه در جنوب شرقی ترکیه با اکثریت کرد در جریان انتخابات محلی روز یکشنبه یک کشته و ۱۲ زخمی برجای گذاشت.

  اخراج ۳۶۳ پناهجوی دیگر افغان از ترکیه

این مقام ترکیه گفت: این درگیری که در روستای آگاکلیدره در ۳۰ کیلومتری شهر دیاربکر رخ داد به خشونت کشیده شد و یک گلوله به خودروی یک خبرنگار محلی اصابت کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.