کد خبر : 7039
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 0:31

محکومیت باشگاه استقلال در پرونده استراماچونی تایید شد

محکومیت باشگاه استقلال در پرونده استراماچونی تایید شد

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه‌های ایران دادگاه حکمیت ورزش پس از نزدیک به دو سال حکم کمیته انضباطی فیفا در مورد آندره‌آ استراماچونی، سرمربی پیشین استقلال را تایید کرد. طبق این حکم استقلال باید حدود یک میلیون و سیصد هزار یورو به این مربی پرداخت کند. به این مبلغ همچنین دیرکرد آن،

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه‌های ایران دادگاه حکمیت ورزش پس از نزدیک به دو سال حکم کمیته انضباطی فیفا در مورد آندره‌آ استراماچونی، سرمربی پیشین استقلال را تایید کرد. طبق این حکم استقلال باید حدود یک میلیون و سیصد هزار یورو به این مربی پرداخت کند.

به این مبلغ همچنین دیرکرد آن، هزینه‌های دادرسی و وکلای باشگاه نیز اضافه می‌شود. باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات این مربی حدود ۱۵ روز فرصت دارد.

آبان ۱۳۹۹ فدراسیون جهانی فوتبال با ارسال ایمیلی به باشگاه استقلال، حکم نهایی پرونده آندره‌آ استراماچونی را صادر کرد و این باشگاه به پرداخت بیش از یک میلیون و سیصد هزار یورو جهت پرداخت مطالبات این مربی ایتالیایی محکوم شد. مدیران استقلال پس از اعلام این حکم تصمیم گرفتند اعتراض کنند و پرونده را به داداگاه حکمیت ورزش (CAS) ببرند و در صورت امکان مبلغ پرداختی را کاهش بدهند.

  5بازیکن استقلال از لیست تیم ملی خط خوردند

به گزارش خبرگزاری ایسنا، باشگاه استقلال در اردیبهشت ۱۴۰۰ پس از دریافت مشروح پرونده مطالبات این مربی ایتالیایی، لایحه مربوط به دفاعیات خود را به دادگاه حکمیت ورزش ارسال کرد.

در ادامه پس از چندین بار تعویق در اعلام رای نهایی این دادگاه، در نهایت باشگاه استقلال موظف است طبق چارچوب‌های تعیین شده، مطالبات این مربی را بپردازد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در این رابطه به خبرگزاری فارس گفت: «شهودی که خواسته بودند، حتی پزشکان وقت و پزشک بیمارستان را آماده کردیم. شاهد اصلی امیرحسین فتحی (مدیرعامل سابق استقلال) بود که متاسفانه بنا به دلایلی که برای ما مشخص نیست، در جلسه حضور پیدا نکرد.»

  گلایه‌های کاپیتان استقلال از مسئولین دولت در خصوص گرانی‌ها

«به زعم وکلای خارجی این مساله یکی از نقاط ضعف پرونده بود. بعد از آن هم رای صادر و استقلال به پرداخت این مبلغ محکوم شد. علت هم این بود که قرارداد دو ساله بود و ۱+۱ نبود و چون حقوق او بیش از ۲ماه پرداخت نشده بود باشگاه به پرداخت کل مبلغ محکوم شد که بسیار سنگین است.»

فرشید سمیعی، در مورد نحوه پرداخت این جریمه نیز گفت: «برخلاف گفته‌ها این پول را نمی‌توانیم از بورس پرداخت کنیم. مبلغ حاصله از فروش آتی سهام مستقیم به خزانه واریز می‌شود و ربطی به پرداخت بدهی‌های استقلال ندارد.»

آندره‌آ استراماچونی، آذر ۱۳۹۸ به دلیل پرداخت نامنظم حقوق‌، با لغو قراردادش، ایران را ترک کرد. باشگاه استقلال آن موقع مدعی شد مطابق مستندات «آقای استراماچونی مجاز به فسخ یک طرفه قرارداد نبوده» و «قرارداد فی مابین دارای اعتبار» است.

  حذف باشگاه استقلال از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد

اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس وقت هیات مدیره استقلال نیز، پس از جدایی این مربی گفت: «ما طبق قرارداد تخلفی نداشته‌ایم. تا کنون ۳۴۰ هزار یورو به استراماچونی پرداخت کردیم… استراماچونی می‌خواست قرارداد دوساله‌اش را یک ساله کند تا برای سال بعد پول بیشتری بگیرد… سرمربیانی بودند که تا ۶ ماه حقوق نگرفته‌اند اما به کارشان ادامه دادند.»

استقلال فصل گذشته با هدایت فرهاد مجیدی بدون حتی یک باخت قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد. این تیم رقابت‌های این فصل را با شکست دو بر صفر مقابل سپاهان آغاز کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.