کد خبر : 2182
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394 - 10:30

مجتمع گاوداری ،حریم امامزاده عبدالله (ع)قلعه نو را تصرف کرده است

مجتمع گاوداری ،حریم امامزاده عبدالله (ع)قلعه نو را تصرف کرده است
امامزاده عبدالله (ع) مدفون در روستای قلعه نو بخش فشافویه با شش واسطه به جعفر طیار و پنج واسطه به حضرت زینب (س) منسوب و همچنین تحقیق و تشجیر این بقعه از سوی موسسه دائره المعارف بقاع متبرکه به مدیر مسوولی دکتر محمد مهدی فقیه بحرالعلوم واقع در شهر مقدس قم، به نحو مطلوب به ثبت رسیده است.

 

به گزارش کلینی نیوز،عباسی نیا مدیر امامزاده بی بی هاجر (س) و امامزاده عبدالله (ع) اعلام کرد:  یک گاوداری ، حریم این امامزاده را جزو تملک ملک خودش در آورده و الان به مدت ۷ سال این پرونده در دادگاه حسن آباد در گردش است

وی افزود: از طرف میراث فرهنگی، تاریخ ساختمان این امامزاده را حدود ۶۰۰ سال پیش (دوره صفویه) تخمین زده اند ولی متاسفانه آن گاوداری پافشاری می کند و همکاری خوبی نسبت به این موضوع نمی شود، ما حتی در این مکان مقدس، خادم هم گذاشته ایم

مدیر امامزاده بی بی هاجر (س) و امامزاده عبدالله (ع) اضافه کرد: ما از مسئولین می خواهیم که تکلیف این امامزاده را مشخص کنند، چون این مکان های مقدس قدمت وشجره نامه دارندو مورد احترام اهالی میباشد.

حجت الاسلام سعید اوتارخوانی مسئول اداره اوقاف شهرستان ری در مصاحبه ای  در اردیبهشت سال جاری انکجام شده است گفته است،نسب امامزاده عبدالله(ع) بر اساس گزارشات موسسه فرهنگی قم که کار تخصصی تعیین نسب بزرگان را برعهده دارد با پنج واسطه به حضرت زینب(س) و با هفت واسطه به جعفر طیار(ع) برادر حضرت علی(ع) بر می گردد.

  زعفران در افغانستان گران شد

لذا این امامزاده جزء امامزادگان شجره دار و نامداری است که درروستای قلعه نو بخش فشافویه قرار دارد.

9k=

وی اظهارکرد:روستای قلعه نو نزدیکترین مکان به این بقعه می باشد که به مرور زمان و با مهاجرت ساکنان به شهر، رفته رفته مردم به این مکان کمتر مراجعه کردند و از جایی که در مجاورت این مکان یک مجتمع گاوداری وجود دارد، عوامل این مجتمع متاسفانه از این فرصت استفاده کرده و به حریم این ملک تجاوز کردندو دیوار حائل  بین امامزاده و گاوداری را  تخریب و آن را به فضای گاوداری ملحق کرده است.

9k=

حجت الاسلام سعید اوتارخوانی  خواستارپی گیری دستگاه های قضایی شد در این زمینه شد.

مسئول اداره اوقاف شهرستان ری افزود:با میراث فرهنگی نیز صحبت کردیم البته گله ای وجود دارد که با توجه به تاریخی بودن بنای این امامزاده تا به امروز شاهد حضور مسئولان میراث فرهنگی نبودیم زیرا با توجه به تخریب دیوارهای امامزاده این احتمال وجود دارد تا به بنا و بارگاه آن نیز دست درازی کنند.

  امام جمعه شهر حسن آباد:مصوبه و قانون انتقال مرکز پسماند به فشافویه وحی منزل نیست

جا دارد مسئولان قضایی منطقه بخش فشافویه و مسئولان میراث فرهنگی ورود پیدا کنند و از این فاجعه جلوگیری کنند.تا این میراث تاریخی و محل  زیارت شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) حفظ و حراست شود.

حجت الاسلام سعید اوتارخوانی در این مصاحبه خاطر نشان کرد،حدود پنج سال به طور غیر قانونی درب امامزاده بسته بوده  تعدادی از مردم محلی دراوایل سال جاری  به طور خودجوش درب امامزاده را باز کردند و صاحب گاوداری برای ممانعت از ورود مردم کود حیوانی در جلوی درب ریخت.امیدواریم مسئولین کمکی کنند تا دیگر شاهد چنین حرمت شکنی هایی نباشیم.

مسئول اداره اوقاف شهرستان ری افزود:مدیریت و تولیت تمام بقاع متبرکه و امامزادگان بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است اما این سازمان مانند دیگر ارگان ها ابزار های قانونی ندارد و تنها می تواند دعاوی خود از طریق دادگاه پیگیری کند.

  وجود محور قدیم تهران قم مشکلات امنیتی و انتظامی را به بار آورده است

برای مهجوریت زدایی از این مکان مقدس ابتدا خادم امامزاده را مستقر و مدیریت و اعضای هیئت امنا را تأیین خواهیم کرد.همچنین قصد داریم تا حریم امامزاده را از گاوداری جدا کنیم و هرهفته مراسم های مذهبی و فرهنگی را در جوار امامزاده برگزار خواهیم کرد تا مردم و زائرین به آرزوی دیرینه خود برسند.

گفتنی است از کرامات این امامزاده بزرگوار همین بس که یکی از مردم گفتند که بچه ما چشم هایش مشکل پیدا کرده بود و ما نذر و نیاز کردیم و گویا این امامزاده چشمان فرزندم را شفا داد و می خواستیم نذر خود را ادا کنیم اجازه نمی دادند تا ورود پیدا کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.