کد خبر : 3960
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 - 15:51

قهرمانی زودهنگام استقلال درلیگ برتر

قهرمانی زودهنگام استقلال درلیگ برتر
تیم استقلال در پایان هفته بیست وهفتم لیگ برتر فوتبال ایران در مسابقه‌ای حساس بر فولاد، میزبانش، پیروز شد، برای آبی‌ها، خبر خوب‌تر شاید شکست پرسپولیس مقابل سپاهان بود؛

به گزارش کلینی نیوز، در هفته ۲۷ام لیگ برتر فوتبال ایران، با شکست پرسپولیس مقابل سپاهان و پیروزی دو بر یک استقلال بر فولاد خوزستان، آبی پوشان پایتخت ۶۳ امتیازی شدند. به این ترتیب حتی اگر استقلال در هر سه بازی باقیمانده ببازد، با توجه به تفاضل گل با تیم دوم یعنی پرسپولیس، باز هم قهرمانی لیگ برتر برایش قطعی است.

فدراسیون فوتبال آسیا با انتشار عکسی از پیروزی تیم استقلال نوشته که استقلال بعد از ۹ سال قهرمان لیگ برتر ایران می‌شود. در این توییت آمده است: «قهرمان ایران مشخص شد. استقلال برای اولین بار در ۹ سال اخیر توانست قهرمانی در ایران را تجربه کند. آنها ۳ بازی با رکورد قهرمانی بدون شکست فاصله دارند. رکوردی که تا کنون هیچ تیمی در ایران به آن نرسیده است.»

  محکومیت باشگاه استقلال در پرونده استراماچونی تایید شد

قهرمانی استقلال، سه هفته به پایان مسابقات، با قانون “بازی رودررو” به دست آمد. طبق قوانین سازمان لیگ، استقلال به دلیل تساوی یک بر یک مقابل پرسپولیس در بازی برگشت و تساوی بدون گل در بازی رفت، در صورت برابر شدن امتیازات دو تیم هم به مقام قهرمانی دست پیدا می‌کرد.

تیم فرهاد مجیدی با پیروزی مقابل فولاد به امتیاز ۶۳ رسید. پرسپولیس به سپاهان باخت و ۵۴ امتیازی باقی ماند. به این ترتیب حتی اگر استقلال در سه بازی آینده‌اش شکست بخورد و پرسپولیس هم هر سه بازی را ببرد، باز هم استقلال بر اساس قانون بازی رودررو به جام قهرمانی رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.