کد خبر : 7102
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 8:28

فشافویه شاهد تجمع معتادان متجاهر خواهد شد

فشافویه شاهد تجمع معتادان متجاهر خواهد شد
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: اکنون مرکز نگهداری معتادان متجاهر در اردوگاه فشافویه شهر ری ۸ هزار نفر ظرفیت دارد که مصوب شد این میزان به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش کلینی نیوز، پس از ساخت ندامتگاه بزرگ استان تهران و انتقال زندانیان به بهترین نقطه بخش فشافویه، مردم این بخش شاهد تجمع معتادان متجاهر در این یخش خواهند بود.

این در حالی است تمامی معطلات تهران از بالای شهر تهران و سایر نقاط استان تهران به این بخش محروم سرازیر شده است.

عباس جوهری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بازدید سرزده محسن منصوری استاندار تهران از مرکز نگهداری معتادان متجاهر در فشافویه اشاره کرد و اظهارداشت:اکنون مرکز نگهداری معتادان متجاهر در اردوگاه فشافویه شهر ری ۸ هزار نفر ظرفیت دارد که مصوب شد این میزان به ۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی افزود:این مرکز در فشافویه، یکی از ظرفیت های اصلی، نگهداری معتادان متجاهر در استان و شهر تهران به شمار می آید.

جوهری یادآورشد: بر اساس بررسی های انجام شده، رویکرد استاندار تهران و شورای مبارزه با مواد مخدر، پیگیر بحث افزایش ظرفیت مرکز فشافویه هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: این مرکز پیش از این در مجموعه هفت هزار نفر ظرفیت داشت که هم اکنون به هشت هزار معتاد متجاهر افزایش یافته و با تکمیل ۲ سوله نیمه کاره ای که در محوطه این اردوگاه قرار دارد، می توان ظرفیت آن را به ۱۰ هزار نفر افزایش داد.

جوهری ادامه داد: اکنون در استان تهران ظرفیت نگهداری از ۱۸ هزار معتاد متجاهر را داریم که پیش بینی می شود تا ماه های آتی این میزان به ۲۲ هزار نفر نفر نیز برسد.

  نخستین نمایشگاه قرآن کریم در شهر حسن آباد افتتاح می‌شود

مصطفی هادی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران

مصطفی هادی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران

مصطفی هادی‌زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران ۲۰ مرداد ماه امسال در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار ظرفیت در مراکز ماده ۱۶ در استان تهران وجود دارد، اظهار کرد: ۷۰ درصد این ظرفیت‌ها متعلق به تهران بزرگ است.

وی افزود:۳۱ درصد افرادی که در طرح‌های ساماندهی،‌ جمع‌آوری می‌شوند معتاد نیستند،‌ گفت: به استناد صورت جلسات، ۳۱ درصد افرادی که جمع‌آوری می‌شوند مشمول نگهداری در مراکز ماده ۱۶ نیستند و شبه معتادند؛ اینان صرفا بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ هستند.

کمبود آب در بخش فشافویه و عدم توسعه ریرساخت  در بخش فشافویه 

بخش فشافویه یک بخش کشاورزی صنعتی است که با احداث مجتمع صنعتی خدماتی شمس آباد با بیش از ۱۸ هزار شاغل فعال در این مجتمع صنعتی ، احداث فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و ساکن شدن بخشی از کارکنان آن در شهر حسن آباد، احداث بزرگ ترین ندامتگاه استات تهران با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار زندانی به عنوان یکی ازمعضلات بخش فشافویه در کمبود آب بشمار می رود.

  بزودی تنها کلینیک سازمان تامین اجتماعی در شهرحسن آباد افتتاح می شود

قرار بود، با انتقال آب از سد ماملو به بخش فشافویه مشکل کمبود آب بخش فشافویه با انشعاب گیری از سد ماملو و انتقال آب از تهران به طور کامل و برای همیشه برطرف خواهد شد. مشخص نیست چرا از دستور کار فرمانداری شهرستان خارج شده است.

 

 

خبرگزاری فارس در گزارشی می نویسد:کمبود آب دیروز که هم اکنون تبدیل به شوری آب شده است یک دلیل اساسی دارد و آن رسیدن سطح آب سفره های زیرزمینی به آهک است که همین موضوع باعث شده کیفیت آب فشافویه از آنچه که بود بدتر شود، به طوری که در حال حاضر این آب قابل شرب نیست و همه مردم چه دارا چه ندار مجبور به خرید آب تصفیه شده هستند و مسئله شوری آب در حسن آباد کم کم به یک عادت برای مردم این منطقه تبدیل شده است به گونه ای که معمولا سرپرست خانواده ها خرید آب تصفیه شده را نیز در لیست خرید روزانه خود قرار داده اند.

حسین توکلی معاون استاندار تهران و فرماندار سابق ویژه شهرستان ری در ۱۱ خردادماه سال ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد مشکل آب اهالی حسن آباد فشافویه اظهار کرد: در این منطقه آب سطحی نداریم و در بحث سفره‌های زیرزمینی دچار کمبود آب شده‌ایم که با اجرای طرح کوتاه مدت این مشکل به زودی رفع می‌شود.

  بزودي اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی فشافويه افتتاح مي شود

وی ۲۰ خرداد سال ۹۹ هم در آئین تودیع و معارفه شهردار کهریزک با بیان اینکه آب سطحی و با کیفیت و گوارا باید در اختیار مردم شهرستان ری قرار گیرد، اظهار کرد: پروژه انتقال آب شرب از سد ماملو تا بخش فشافویه انجام می‌شود و با توجه به هزینه سنگینی که متحمل می‌شویم باید تمامی دستگاه‌ها برای اجرای خط انتقال آب شرب فعالیت کنند.

وی افزود: مطالعات این طرح از رینگ قمر بنی هاشم تا زندان تهران بزرگ انجام شده که در طول مسیر از شهرهای تهران، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد عبور می‌کند و با اجرای این پروژه مشکل آب روستاهای شهرستان ری در بخش‌های جنوبی از نظر کیفیت و کمیت برطرف خواهد شد.

وعده های فرماندار سابق شهرستان ری نیز به تاریخ پیوست و بخش فشافویه بدلیل سرازیر شدن معظلات اجتماعی به این بخش علاوه بر کمبود آب، درآینده نه چندان دور، از یک بافت  مذهبی  و محلی به یک منطقه جرم خیز تبدیل خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.