کد خبر : 6883
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مرداد 1401 - 21:30

فرزانه فصیحی نایب قهرمان ماده ۱۰۰متر مسابقات کشورهای اسلامی

فرزانه فصیحی نایب قهرمان ماده ۱۰۰متر مسابقات کشورهای اسلامی
فرزانه فصیحی در مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰متر مسابقات دو و میدانی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی نایب قهرمان شد

به گزارش کلینی نیوز، فرزانه فصیحی، عضو تیم ملی دو و میدانی زنان ایران، در مرحله نهایی رقابت ماده ۱۰۰ متر مسابقات پنجمین دوره از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، با شکستن رکورد ملی برای دومین بار در یک روز عنوان نایب قهرمانی این بازی‌ها را کسب کرد.

این قهرمان دو و میدانی زنان ایران روز دوشنبه ۱۷ مرداد در پنجمین دور بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی در قونیه، چندین بار رکورد ملی خود را جابه جا کرد و در نهایت در فینال هم رکورد تازه‌ای برجای گذاشت و پس از دونده آفریقایی‌الاصل تیم ملی بحرین، به مقام دوم رسید.

او پس از مرحله نیمه‌نهایی با مشکل تنفسی مواجه شد، اما با این حال خود را به فینال رساند.

  تحریم فیلم های سوئدی در جشنواره های ایرانی در واکنش به هتک حرمت به قرآن کریم

فرزانه فصیحی پس از کسب مدال نقره، تأکید کرد که رسیدن به این جایگاه بسیار دشوار بوده و برای به دست آوردن آن سختی‌های زیادی را به همراه خانواده‌اش تحمل کرده است.

فصیحی با ثبت این حد نصاب پس از آنکه در مرحله نیمه نهایی موفق شده بود با ثبت زمان ۱۱.۳۰ ثانیه رکورد ملی را که با زمان ۱۱.۴۴ ثانیه  در اختیار خودش بود ارتقا دهد، در یک روز برای دومین بار پیاپی به این مهم دست یافت.

همچنین تکتم دستاربندان در مرحله نهایی رقابت ماده ۸۰۰ متر در جایگاه ششم قرار گرفت و به کار خود پایان داد.

  آمریکا:ما آماده‌ایم، اگر ایران آماده اجرای کامل تعهدات سال ۲۰۱۵ باشد

پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی از دیشب با برگزاری مراسم افتتاحیه، به صورت رسمی در شهر قونیه ترکیه آغاز شد که کاروان ایران با بیش از ۲۴۰ ورزشکار در ۱۶ رشته و با نام پیامبر اعظم (ص) در این رقابت‌ها حضور دارد.

علی رغم اینکه تاریخ رسمی شروع این بازی‌ها ۱۸ مرداد اعلام شد اما از جمعه پانزدهم مرداد و با برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری پیست، رقابت‌های ورزشکاران آغاز شده است و پس از گذشت سه روز، کشور میزبان با ۳ مدال طلا، ۲نقره و ۲ برنز در صدر جدول مدالی قرار گرفته بود و کاروان ایران نیز با ۱ مدال طلا و ۴ نقره در رتبه پنجم حضور داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.