کد خبر : 14205
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 8:14

فدراسیون فوتبال عربستان از باشگاه الاتحاد حمایت کرد

فدراسیون فوتبال عربستان از باشگاه الاتحاد حمایت کرد
فدراسیون فوتبال عربستان در بیانیه‌ای از تصمیم الاتحاد برای ترک زمین برابر سپاهان حمایت کرد.

به گزارش کلینی نیوز، باشگاه الاتحاد می‌گوید کە با اجازه ناظر بازی ورزشگاه نقش جهان را ترک کردە و از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست کە حقوق این باشگاه را تضمین کند. فدراسیون فوتبال عربستان نیز “حمایت کامل” خود از الاتحاد را اعلام کرد.

باشگاه الاتحاد می‌گوید کە پس از اجازه ناظر بازی ورزشگاه نقش جهان اصفهان را ترک کردە و از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست کە حقوق این باشگاه را تضمین کند. در همین حال فدراسیون فوتبال عربستان نیز “حمایت کامل” خود از الاتحاد اعلام کرد.

باشگاه فوتبال الاتحاد عربستان، پس از آنکه روز دوشنبه ۱۰ مهر (۲ اکتبر)، حاضر نشد به مصاف سپاهان برود و ورزشگاه نقش جهان اصفهان را ترک کرد، در بیانەای اعلام کردە کە ورزشگاه را با اجازه ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا ترک کردە و خواهان تضمین حقوق‌ خود شده است.

  قهرمانی زودهنگام استقلال درلیگ برتر

در بخشی از بیانیە این باشگاه کە در شبکه اکس منتشر شدە، آمدە است: «تصریح می‌کنیم که دوشنبه پس از ورود به ورزشگاهی که قرار بود مقابل باشگاه ایرانی سپاهان بازی کنیم، از طرف ناظر کنفدراسیون آسیا مطلع شدیم که بازی در تاریخ مشخص شده برگزار نخواهد شد و تیم می‌تواند ورزشگاه را ترک کند.»

 

 

رسانه‌ها و خبرنگاران عربستانی مانند نواف الاسیوی در موجی هماهنگ مدعی شدند که اعضای تیم الاتحاد به دلیل وجود سردیس شهید سلیمانی در ورودی تونل ورزشگاه نقش جهان، حاضر به ورود به زمین نشده‌اند.

  کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم سپاهان را در مقابل الاتحاد عربستان بازنده اعلام کرد

روزنامه عرب نیوز، چاپ عربستان در مطلبی نوشت که بازی تیم الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا مقابل سپاهان ایران پس از خودداری تیم عربستانی و مسئولان از ورود به ورزشگاه که تندیس قاسم سلیمانی را در آن به نمایش گذاشته بودند، به طور رسمی لغو شد.

 این ادعا در حالی از سوی رسانه‌های عربستانی مطرح شده است که اعضای تیم الاتحاد هم در ورزشگاه نقش جهان حضور داشتند و در ورزشگاه تمرین کرده بودند؛ آن هم در شرایطی که سردیس شهید سلیمانی در همان مکان قرار داشته است

براساس قوانین فیفا، نصب تصاویر رهبران و قهرمانان ملی کشورها مصداق نشانهای سیاسی منع شده فیفا نیست و اتفاقاً اهانت به نمادهای ملی و مذهبی با محرومیت سنگین همراه است!

  خداحافظی پرافتخارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.