کد خبر : 13156
تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 17:06

عربستان سعودی برای نخستین بار سفیر غیرمقیم امور فلسطین منصوب کرد

عربستان سعودی برای نخستین بار سفیر غیرمقیم امور فلسطین منصوب کرد
منابع خبری فلسطینی می‌گویند استوارنامه نایف السدیری روز شنبه در امان، پایتخت اردن، تحویل مشاور خارجی محمود عباس شده است.

به گزارش کلینی نیوز، بنابر گزارش‌ها، عربستان سعودی در اقدامی بی‌سابقه یک دیپلمات خود را به عنوان سفیر غیرمقیم امور فلسطین انتخاب و به تشکیلات سرزمین‌های فلسطینی معرفی کرده است.

منابع خبری فلسطینی می‌گویند استوارنامه نایف السدیری روز شنبه در امان، پایتخت اردن، تحویل مشاور خارجی محمود عباس شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم،مجدی الخالدی مشاور دیپماتیک رئیس تشکیلات خودگردان پس از دیدار با سفیر جدید عربستان سعودی در فلسطین، تاکید کرد: این اقدام مهم تاثیر بسزایی در تقویت روابط قوی و مستحکم میان دو ملت و دو کشور فلسطین و عربستان خواهد داشت.

  درخواست اسرائیل مبنی بر نقل مکان اجباری شهروندان غزه جنایت جنگی است

وی همچنین از مواضع همیشگی ملت و مقامات عربستان سعودی در راستای حمایت از ملت فلسطین در محافل بین المللی قدردانی کرد و از پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور به دلیل تعیین سفیر در فلسطین, تقدیر به عمل آورد.

اقدامی که از سوی رسانه‌های اسرائیل به عنوان «پیش‌دستی و گامی» از سوی ریاض برای «علمی کردن» مفاد توافقی است که بر اساس آن اسرائیل و عربستان با میانجی‌گری آمریکا روابط سیاسی برقرار خواهند کرد.

رسانه‌های اسرائیلی و برخی از پایگاه‌های خبری فلسطینی روز شنبه – ۱۲ اوت – گزارش کردند عربستان سعودی طی مراسمی رسمی در سفارت خانه خود در اردن، نایف السدیری، را به عنوان سفیر فلسطین معرفی و استوارنامه او را هم به مقام‌های تشکیلات خودگردان سرزمین‌های فلسطینی تقدیم کرده است.

  اهمیت به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

بنابر این گزارش‌ها آقای السدیری که سفیر عربستان در اردن است همزمان این سمت جدید را هم تحت عنوان سفیر غیرمقیم برعهده خواهد گرفت.

جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که طی چهل سال گذشته سفارت فلسطین در ایران را دایر کرده است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.