کد خبر : 17221
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 12:36

طرح نتانیاهو یک روز پس از حماس؛ تدوام اشغالگری در غزه

طرح نتانیاهو یک روز پس از حماس؛ تدوام اشغالگری در غزه
وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی روز جمعه چهارم اسفند، طرح‌ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای غزه پس از جنگ را محکوم کرد.

به گزارش کلینی نیوز، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از انتشار طرح «یک روز پس از حماس» منتشر کرد، گفت که این طرح‌ را «اشغال مجدد رسمی نوار غزه و تحمیل کنترل اسرائیل بر آن» می‌داند.

بیانیه وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی که در شبکه اجتماعی این تشکیلات در «ایکس» منتشر شد، با انتقاد از طرح آقای نتانیاهو، آن را طرحی برای «طولانی کردن نسل کشی» علیه مردم فلسطین و «تلاش برای به دست آوردن زمان بیشتر برای اجرای طرح های آوارگی آنان» نامید.

وزارت تشکیلات خودگردان فلسطینی طرح بنیامین نتانیاهو را «مانوری آشکار برای خنثی کردن تلاش های آمریکا و جامعه بین المللی»‌توصیف کرد که به گفته این بیانیه، با هدف توقف جنگ و آزادی زندانیان و گروگان ها، حل مناقشات و تاسیس کشور فلسطینی انجام شده است.

این بیانیه از ایالات متحده و سایر کشورهای غربی خواست که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسند، به آن اجازه دهند تا به عضویت سازمان ملل متحد درآید و کنفرانس صلح بین المللی برگزار کند تا «به اشغال پایان داده شود و مردم ما بتوانند از حق خود استفاده کنند.»

  رهبر انقلاب ایران: آمریکا شریک جرم قطعی جنایتکاران در غزه است

طرح «یک روز پس از حماس»

به گزارش یورونیوز، از جمله موارد اختلاف بین رژیم صهیونیستی و حماس، اصرار این گروه برای آتش‌بس دائمی و خروج کامل اسرائیل از غزه بوده است. نتانیاهو در تعیین اهداف کوتاه مدت و میان مدت خود تصریح کرد که این اتفاق رخ نمی‌دهد.

او همچنین چارچوب زمانی برای طرح میانجی خود که به جنبه‌های امنیتی و غیرنظامی زندگی در غزه پس از جنگ می‌پردازد تعیین نکرد.

به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، نکته های اصلی این طرح در بر گیرنده شناسایی یک نهاد غیرنظامی است که مسئول غیرنظامی کردن نوار غزه خواهد بود و آزادی عمل ارتش رژیم صهیونیستی را حفظ خواهد کرد.

به گزارش روزنامه «جروزالم پست»، در ابتدای طرح آقای نتانیاهو آمده است: « رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از تجدید تروریسم و خنثی کردن تهدیدها از سوی غزه، آزادی عمل عملیاتی خود را در کل نوار غزه، بدون محدودیت زمانی حفظ خواهد کرد».

  نتانیاهو: شهر غزه محاصره شده و ما در حال انجام عملیات در داخل آن هستیم

به نوشته این طرح، همچنین «فضای امنیتی ایجاد شده در نوار غزه در منطقه هم مرز با رژیم صهیونیستی تا زمانی وجود خواهد داشت که نیاز امنیتی به آن وجود داشته باشد».

«تایمز اسرائیل» هم نوشته که هدف از طرح بنیامین نتانیاهو، تعیین «مقامات محلی» برای اداره نوار غزه به جای گروه حماس است،  در طرح اشاره ای به تشکیلات خودگردان فلسطینی نشده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود که اجازه نخواهد داد این تشکیلات، غزه را اداره کند. اما او برخی اوقات اشاره کرده که اسرائیل به تشکیلات خودگردان در شکل کنونی خود اجازه نخواهد داد به غزه بازگردد.

رژیم صهیونیستی در این طرح تاکید کرده است که با ایجاد کشور فلسطینی مخالف است.

  حمله حزب الله لبنان به نیروی لجستکی رژیم صهیونیستی اسرائیل

به نوشته تایمز اسرائیل، این موضوع نشان می دهد که رژیم صهیونیستی می تواند با تشکیلات خودگردان اصلاح شده ای که دولت جو بایدن آن را تحت فشار قرار داده است، همزیستی داشته باشد.

این تشریه همچنین اشاره کرد که جزییات طرح «یک روز پس از حماس» بر اساس مواضعی است که آقای نتانیاهو از آغاز جنگ در غزه ابراز داشته است.

نتانیاهو در این طرح متعهد شده است که برای تعطیلی آژانس امداد و کار سازمان ملل که «عوامل آن در کشتار هفت اکتبر دست داشتند» تلاش کند.

آنروا UNRWA بزرگترین سازمان امدادرسانی به آوارگان فلسطینی بوده است که به ۵.۹ میلیون نفر در سوریه، لبنان، اردن، غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس خدمات رسانی می‌کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.