کد خبر : 14244
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 2:02

ضرب الاجل پاکستان به مهاجران غیر قانونی افغان برای خروج از این کشور

ضرب الاجل پاکستان به مهاجران غیر قانونی افغان برای خروج از این کشور
پاکستان به همه مهاجران افغان که مدرک قانونی اقامت ندارند تا آغاز ماه نوامبر مهلت داده تا از این کشور خارج شوند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که دولت این کشور از ضرب الاجل  یک ماهه‌ای را به مهاجران غیرقانونی برای خروج از پاکستان اعلام و پس از مدت مذکور عملیاتی گسترده ای را برای اخراج آنها آغاز خواهد کرد.

سرفراز بوگتی، وزیر داخلۀ حکومت موقت پاکستان به روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت که ۱.۷۳ میلیون افغان فاقد سند اقامت در پاکستان بسر می‌برند.

او ادعا کرده که از میان ۲۴ حملۀ انتحاری انجام شده در پاکستان، افغانان در ۱۴ حمله دست داشته اند:”از جنوری تا کنون بالای ما ۲۴ حمله انتحاری شده است، از این ۲۴ حملۀ انتحاری ۱۴ آن را اتباع افغانستان کرده اند. افغان‌ها بوده اند که بالای ما حمله کرده‌اند که در آن حمله مسجد پشاور در پولیس لاینز بوده، آن را افغانان انجام داده، بعد از آن حمله که در مسلم باغ قلعه سیف‌الله شده از شش حمله کننده پنج تن‌شان افغان بوده، پس از آن در حمله ژوب از پنج حمله کننده سه تن‌شان افغان بوده، حملۀ تازه که در هنگو شده، حمله کننده که تشخیص شده تبعه افغان بوده است.”

  پاکستانی‌ها مردی را بخاطر هتک حرمت به قرآن در پاسگاه پلیس کشتند + ویدیو

آقای بوگتی می‌افزاید که شواهد تمام این حمله‌ها را که افغان‌ها در آن دخیل اند در دست دارند و به گفتۀ او حیران‌کننده است که چرا فتوای ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان مبنی بر حمله نکردن در پاکستان عملی نمی‌شود.

کابینه دولت موقت پاکستان به مقامات ذیربط اجازه داد تا مقدمات بازگرداندن همه پناهجویان غیرقانونی افغانستان را به کشورشان فراهم کنند و این تصمیم اسلام‌آباد به اطلاع طالبان نیز رسیده است.

روزنامه اکسپرس تریبیون نوشته است: «از زمان بازگشت طالبان به افغانستان در ماه تابستان سال ۲۰۲۱، حدود ۴۰۰ هزار تبعه افغانستان به طور غیرقانونی وارد پاکستان شده اند. همچنین ۷۰۰ هزار افغانی دیگر شناسایی شده اند که به طور غیرقانونی در مناطق مختلف پاکستان زندگی می‌کنند.»

  داعش مسوولیت حمله به مزار شریف را با بیش از ۳۰ کشته و ۹۰ نفر زخمی بر عهده گرفت

براساس این گزارش، پاکستان از چندین دهه میزبان میلیون هامهاجر  افغان بوده است و در مقطعی حتی ۵ میلیون مهاجر افغان در پاکستان اقامت داشتند. برخی تخمین‌ها حاکی از آن است که هنوز نزدیک به ۴ میلیون مهاجر افغانستان در پاکستان زندگی می کنند. با این حال، تعداد افرادی که دارای کارت پناهندگی معتبر هستند، طبق سوابق رسمی، بسیار کمتر است.

خبرگزاری فارس درباره حضور افغانستانی‌ها در ایران نوشت بود که «طبق آمار منتشرشده جمعیت افغان‌ها در ایران اکنون به ۸ میلیون نفر رسیده و هر روز حدود ۱۰ هزار نفر به‌صورت غیرقانونی و قانونی وارد مرز‌های ایران می‌شوند.

افزایش جمعیت دانش‌آموزان افغانستانی به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است که این آمار تکان‌دهنده است و باید نمایندگان مجلس و وزارت امور خارجه برای تصویب طرح‌های فوریتی و راهکارهای عملی و جدی برای خروج داوطلبانه یا اجباری آنها وارد عمل شوند.»

  ظهور گروههای تروریستی مرتبط با داعش در افغانستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.