کد خبر : 6164
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 تیر 1401 - 17:47

صلاحیت دراگان اسکوچیچ توسط کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران رد شد

صلاحیت دراگان اسکوچیچ توسط کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران رد شد
صلاحیت دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال توسط کمیته فنی فدراسیون رد شد.

به گزارش کلینی نیوز، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در روزهای آینده در مورد شرایط تیم ملی بر اساس گزارش کمیته فنی تصمیم می‌گیرد و نتیجه نهایی را اعلام می‌کند.

ابراهیم قاسمپور، سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران، گفت: «رفتن اسکوچیچ قطعی شد و کمیته فنی صلاحیت او را تایید نکرد. گزینه‌های بعدی را پیشنهاد دادیم و فدراسیون آن‌ها را اعلام می‌کند. به جمع‌بندی نرسیدیم و اسامی در حد حدس و گمان است.»

«تحت هیچ فشاری این تصمیم را نگرفتیم اما قاطعانه به این نتیجه رسیدیم که اسکوچیچ تمام شده است و نمی‌تواند به ما کمک کند. ماجدی عضو کمیته فنی و سرپرست فدراسیون فوتبال است. ما به عنوان کمیته فنی نظراتمان را گفتیم و فدراسیون آن را اعلام می‌کند.»

  تحقیقات خبرگزاری دویچه‌وله آلمان، موضوع دخالت سیاست در امور فدراسیون فوتبال ایران

تیم ملی فوتبال ایران همراه با دراگان اسکوچیچ یکی از سریع‌ترین صعودهای خود به جام جهانی را تجربه کرد و نتایج درخشانی گرفت.

اما عملکرد اسکوچیچ بعد از صعود به جام جهانی و برگزار نشدن بازی‌های دوستانه مناسب، که منتقدان آن را به بی‌میلی سرمربی برای بازی مقابل تیم‌های قدرتمند نسبت ‌دادند، موجب شد انتقادها به او بالا بگیرد.

مدتی قبل شماری از بازیکنان تیم ملی ایران، از جمله سردار آزمون، در شبکه‌های اجتماعی متنی در حمایت از او منتشر کردند. اما بازیکنانی مثل مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد و سامان قدوس گفتند این نظر همه بازیکنان نیست.

از برانکو ایوانکوویچ، علی دایی و جواد نکونام به عنوان سایر نامزدهای هدایت تیم ملی ایران نام برده می‌شود، اما اشخاص نزدیک به این افراد حضور آن‌ها در تیم ملی را رد کرده‌اند.

  نخستین دیدار تدارکاتى تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

رسانه‌های ایران می‌گویند که اولویت کمیته فنی با توجه به کمبود زمان، انتخاب سرمربی ایرانی برای جانشینی دراگان اسکوچیچ است. این رسانه‌ها از علی دایی به عنوان گزینه نخست و امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر سیرجان به عنوان گزینه دوم نام برده‌اند.

ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با انگلیس، آمریکا و ولز هم‌گروه است. تیم ملی تنها یک بازی دوستانه مقابل الجزایر انجام داده است و فقط در یک مهلت بازی‌های ملی (روزهای فیفا) می‌تواند بازی‌های تدارکاتی انجام دهد. از اوروگوئه به عنوان حریف احتمالی تدارکاتی ایران در راه جام جهانی نام برده می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.