کد خبر : 3859
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 10:24

شیرین ابو عاقله خبرنگار سرشناس الجزیره به شهادت رسید

شیرین ابو عاقله خبرنگار سرشناس الجزیره به شهادت رسید
الجزیره در خبری فوری گزارش داد خبرنگار سرشناس این رسانه با شلیک مستقیم ارتش صهیونیستی به شهادت رسیده است.

به گزارش کلینی نیوز،  از الجزیره، شیرین ابو عاقله صبح چهارشنبه در حال تهیه گزارش از یورش ارتش اسرائیل به اردوگاه جنین بود که از ناحیه سر هدف گلوله مستقیم قرار گرفت.

ابوعاقله از سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان خبرنگار الجزیره در فلسطین اشغالی فعالیت می کرد و یکی از خبرنگاران سرشناس در موضوع فلسطین بود.

همچنین یک روزنامه‌نگار فلسطینی به نام علی سمودی هم در این حمله از ناحیه کمر زخمی شد.

لولوه خاطر، دستیار وزیر و سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، گفته است که ابوعاقله در حالیکه کت و کلاه ایمنی بر سر داشت “از ناحیه صورت” هدف قرار گرفت.

  آیا اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد؟

وزارت بهداشت تشکیلات فلسطینی‌ها خبر مرگ ابوعاقله را تایید کرده و گفته است که او پس از اصابت گلوله در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل شد.

شیرین ابوعاقله از چهره‌های برجسته شبکه خبری عربی الجزیره بود که به مدت ۱۵ سال درگیری‌های اسرائیل و فلسطینیان را پوشش می‌داد.

ندا ابراهیم، ​​از روزنامه‌نگاران الجزیره، گفته است که او روزنامه‌نگاری بسیار مورد احترام بود و این خبر برای خبرنگارانی که با او کار می‌کردند تکان‌دهنده است.

ابوعاقله از سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان خبرنگار الجزیره در فلسطین اشغالی فعالیت می کرد و یکی از خبرنگاران سرشناس در موضوع فلسطین بود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، شهادت خبرنگار سرشناس الجزیره در سرزمین‌های اشغالی توسط نیرو‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و شهادت این خبرنگار ارشد را به خانواده وی، شبکه الجزیره و خبرنگاران متعهد به آرمان فلسطین و قدس شریف در سراسر جهان تسلیت گفت.

  جزئیات طرح رژیم صهیونیستی اسرائیل برای با خاک یکسان کردن غزه
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.