کد خبر : 13178
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402 - 11:25

شیرین‌سازی آب دریای عمان توسط ایران

شیرین‌سازی آب دریای عمان توسط ایران
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران: طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرقی کشور از سمت زاهدان آغاز شده است.
به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد که پروژه شیرین‌سازی و نمک‌زدایی آب دریای عمان و انتقال آن به شهرهای سیستان و بلوچستان و استان‌های شرقی کشور طی یک سال و نیم پیشرفت ۱۲ درصدی داشته است و با اعتبار ۱۶۰ هزار میلیارد تومانی که برای آن تخصیص یافته، به زودی کام مردم این دیار را شیرین می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: “در قالب این پروژه بزرگ آبرسانی، ابتدا مشکل آب شهر چابهار که سال‌هاست آب آن جیره‌بندی می‌شود، رفع و از آب شبانه‌روزی بهره‌مند می‌شود و در ادامه انتقال آب به دیگر شهرها و روستاهای استان انجام خواهد شد.
لوله‌گذاری خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان در مسیری قرار گرفته است که از مناطق تجمع جمعیت عبور کند تا نیاز آب استان تأمین شود و هدف ما سرعت‌ بخشیدن به این پروژه است.
این پروژه بسیار بزرگ و مهم است و هدف ما اتمام آن تا پایان سال آینده خواهد بود که این امر نیازمند یک همکاری ویژه برای اجرای آن است”.
در حالی که فعالان محیط زیست، خلیج فارس را به دلیل عمق کم آب محل مناسبی برای ساخت کارخانه‌های شیرین‌سازی آب نمی‌دانند و نسبت به شور شدن بیش از حد آب خلیج فارس بر اثر این روند هشدار می‌دهند، دریای عمان به خاطر عمق بسیار زیاد آن کمتر در این بحث مطرح است.
  روز جهانی قدس امسال با شعار «طوفان الاحرار» برگزار می‌شود

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.