کد خبر : 2150
تاریخ انتشار : جمعه 6 مرداد 1396 - 12:35

شهرداری کهریزک بودجه مناسبی برای ساخت یا تجهیز مراکز درمانی ندارد

شهرداری کهریزک بودجه مناسبی برای ساخت یا تجهیز مراکز درمانی ندارد
شهردار کهریزک:مدیرعامل موسسه خیراندیشان الهام برای سرمایه گذاری 25 میلیارد تومان جهت ساخت بیمارستان اعلام آمادگی کرد

به گزارش کلینی نیوز، همزمان با اولین روزه دهه کرامت، آیین کلنگ زنی بیمارستان خیریه«الهام» با حضوردکتر سیدهادی ایازی؛ معاون وزیر بهداشت، سید حسین هاشمی؛ استاندار تهران و جمالی پور؛فرماندار ری، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کهریزک و جمعی از مدیران شهرستان ری در کهریزک برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کهریزک،رامین عربی شهردار کهریزک با اشاره به این خبر گفته: باتوجه به موقعیت جغرافیایی شهر کهریزک که در جوار جاده های برون شهری و شهرک های صنعتی واقع شده است، میزان مراجعه کنندگان آسیب دیده از سوانح و حوادث رانندگی در این محدوده بسیار چشمگیر است به همین منظور بر اساس نظر و نگاه کارشناسی اعضای کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر، ضرورت ساخت بیمارستان در این شهر مورد توجه و اولویت قرار گرفت.

عربی هیچگونه اشاره ای به جمعیت باقرشهر، کهریزک، فشافویه نکرد

شهردار کهریزک در ادامه افزود: با توجه به ضوابط و اعتبارات موجود، شهرداری کهریزک بودجه مناسبی برای ساخت یا تجهیز مراکز درمانی ندارد اما باتوجه به نیاز و درخواست شهروندان و اهمیت افزایش سرانه درمان شهرکهریزک ، شهرداری و شورای شهر به عنوان رابط و تسهیل گر اجرای این طرح تمام تلاش و توان خود را برای ساخت بیمارستان ۱۷۰ تختخوابی خیریه الهام به کار بستند.

  بازدید بخشدار فشافویه از پروژه احداث کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی

عربی اظهار داشت: باتوجه به رایزنی های انجام شده از سوی«رحمان آذرخرداد»، نایب رییس شورای اسلامی شهر کهریزک با «سیداحمد هاشمی»یکی از خیرین شهر، تفاهم نامه اولیه جهت ساخت بیمارستان منعقد شد که بر اساس آن مدیرعامل موسسه خیراندیشان الهام برای سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان جهت ساخت بیمارستان اعلام آمادگی کرد که در ادامه با پیگیری های مکرر اعضای شورای شهر و شهرداری وزارت بهداشت و درمان نیز باتوجه به اهمیت اجرای این پروژه که اهمیتی فراشهرستانی دارد نیز اعلام همکاری کرد .

عربی با اشاره به برگزاری آیین کلنگ زنی بیمارستان خاطرنشان کرد: در این مراسم همزمان با کلنگ زنی ساخت بیمارستان، تفاهم نامه بین خیر و وزارت بهداشت نیز جهت اجرای مشارکتی بیمارستان الهام امضاء شد که بر اساس آن هزینه ساخت فیزیکی بیمارستان از سوی خیر و تجهیز بیمارستان از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین می شود.

شهردار کهریزک افزود: باتوجه به اینکه بیمارستان مذکور قرار است به بیماران و آسیب دیدگان حوادث جاده ای شهرهای جنوب استان تهران خدمات رسانی کند، محل احداث بیمارستان در محله صادق آباد و در جوار بوستان این شهرک جانمایی شد تا از شهرک های صنعتی و جاده های کمربندی پرحادثه امکان دسترسی مناسب به این بیمارستان فراهم شود.

  کلینیک «حسن آباد» در دهه فجر ۹۷ افتتاح می شود

وی در ادامه گفت: شهرداری و شورای شهر کهریزک در دوسال اخیر نیز با مشارکت خیرین و شهرداری ساخت و راه اندازی یک درمانگاه تخصصی را در دستور کار داشته اند که این درمانگاه با هدف خدمت رسانی به اهالی محلات شهر در شهرک امام حسن مجتبی(ع) ساخته و به بهره برداری رسیده است.

بیمارستان ۱۷۰ تختخوابه الهام در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵ هزار متر مربع، با ۱۳ هزار متر زیربنا ، بخش های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، آزمایشگاه، فوریت های پزشکی با اولویت حوادث جاده ای و کار در آن پیش بینی شده است که با توجه به مساعد بودن شرایط کار و حضور سرمایه گذار خیر ساخت این پروژه بزرگ بیمارستانی حدود ۲۴ تا ۳۶ ماه برآورد شده است.

بیشتر بدانیم:

کلنگ احداث پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی در حسن آباد زمین زده شد

کمربندی شهر حسن آباد در انتظار تامین بودجه

کلنگ احداث درمانگاه تأمین اجتماعی حسن آباد فشافویه  درسه سال قبل،  به زمین زده شد و عملیات احداث آن تاکنون به اجرا نرسیده ، مسئولین فشافویه اعلام کرده اند، مجوزه های لازم را برای احداث درمانگاه تامین اجتماعی را دریافت کرده اند، بابایی مشاور و  مسئول روابط عمومی فرمانداری در مصاحبه ای کوتاه با سایت خبری کلینی نیوزدر سال گذشته اعلام نمود، براساس اعلام اداره ثبت  اسناد و املاک ، زمین  اهدایی برای احداث  درمانگاه دولتی تامین اجتماعی با زمین همجوارخود ، معارض  دارد. بابابی در زمینه رفع مشکل پیش آمده هیچ گونه توضیحی نداد.

  شهر حسن آباد در هم جواری با بزرگترین مجتمع صنعتی خاورمیانه بیمارستان ندارد

بسیاری ازشهروندان حسن آباد فشافویه بر این باورند که این شهر با برخورداری از ۳۴ روستا و جمعیتی بیش از ۴۳ هزارنفر، همچنین بعنوان شاهراه مواصلاتی ۱۸ استان کشور، وجود شهرک صنعتی شمس آباد بعنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه، نزدیکی به فرودگاه بین اللملی امام خمینی (ره) نیازمند ساخت یک بیمارستان مجهز است.

شهرحسن آباد از توابع بخش فشافویه، فاقد بیمارستان و کلینک تخصصی تامین اجتماعی است، شهروندان حسن آباد برای درمان بایستی مسافت ۴۵ کیلومتری را تا شهر ری را با مخاطرات جاده ای و ائتلاف وقت را متحمل شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.