کد خبر : 11413
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 - 14:35

کریم رئوف

شروع مجدد بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری از لبنان

شروع مجدد بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری از لبنان
اداره کل امنیت عمومی لبنان از شروع مجدد بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری از لبنان به مناطق خود خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از اسپوتنیک این اداره روز پنجشنبه در بیانیه ای در توییتر اعلام کرد: در راستای پیگیری موضوع آوارگان سوری که مایل به بازگشت داوطلبانه به شهرهای خود هستند، اداره کل امنیت عمومی لبنان اعلام می کند که بازگشت داوطلبانه آوارگان از لبنان به مناطق خود در سوریه را از سر می گیرد.

در این بیانیه آمده است: قرار است درخواست ها برای بازگشت از دوشنبه تا جمعه هر هفته بین ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۸:۰۰ ثبت شود.

مانع تراشی در مسیر بازگشت آوارگان سوری از لبنان به کشورشان

براساس گزارش  روسیاالیوم، مصطفی بیرم وزیر کار دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد: سازمان های بین المللی در موضوع آوارگان سوری ضمن تهدید دولت لبنان، از بازگشت این آوارگان به کشورشان ممانعت می کنند. آنها آشکارا اعلام کرده اند که بازگردانیدن آوارگان سوری به کشورشان ممنوع است.

  درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی در لبنان

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در واکنش به مانع‌تراشی‌های غرب در روند بازگشت آوارگان سوری از لبنان، «عباس ابراهیم» مدیر کل اداره امنیت عمومی لبنان اعلام کرد، مدتی است که برخی طرف‌ها شایعاتی منتشر کرده‌اند با این مضمون که آوارگان سوری که به شکل داوطلبانه و طبق طرح اداره امنیت عمومی لبنان به کشور خودشان برگشته‌اند مورد تعرض و بازداشت و ناپدید شدن اجباری و … قرار گرفته‌اند. کسانی که چنین شایعاتی را منتشر کرده‌اند اهدافشان کاملا روشن است.

این مقام لبنانی افزود، هربار که دولت لبنان با مقامات سازمان ملل و جامعه بین‌المللی جهت یافتن راهکاری برای حل بحران آوارگان سوری که تبدیل به بار بزرگی بر دوش لبنان شده‌اند تماس گرفته یا دیداری ترتیب داده است، یک کمپین سازمان یافته و برنامه‌ریزی شده از سوی برخی سازمان‌ها و رسانه‌های اجتماعی برای مانع‌تراشی در این روند به راه می‌افتد که هدف آن ناکام گذاشتن تلاش‌های دولت لبنان و ممانعت از اجرای تصمیمات حاکمیتی جهت یافتن راه حلی برای معضل آوارگان است.

  سفر بیش از 26 هزار زائر عراقی به سوریه در سالروز وفات حضرت زینب(س)

وی تاکید کرد، این طرف‌ها با نام‌های مختلف و بر اساس برنامه‌هایی فعالیت می‌کنند که ادعاهای آنها هیچ ربطی به واقعیت ندارد. آنها به دنبال ایجاد ترس و تردید در دل پناهجویانی هستند که قصد بازگشت به کشورشان را دارند و به این پناهجویان می‌گویند اگر تصمیم به بازگشت بگیرید با سرنوشت نامعلومی مواجه می‌شوید.

براساس این گزارش، امنیت عمومی لبنان اعلام کرد که یک میلیون و ۳۳۰ هزار آواره سوری در لبنان تمایلی به بازگشت به کشور خود ندارند.

این در شرایطی است که لبنان با بحران اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می کند که بانک جهانی آنرا بدترین از سال ۱۸۵۰ دانسته است.

  ترکیه پس از بمباران شمال سوریه اعلام کرد:وقت تصفیه حساب فرا رسیده است

ارزش لیره لبنان ۹۵ درصد در برابر دلار کاهش پیدا کرده است. بیش از ۸۰ درصد از لبنانی ها زیر خط فقر هستند.

هشدار مفتی جعفری لبنان درباره فرمول خطرناک واشنگتن

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد قبلان مفتی جعفری لبنان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر گفته بود: برخی سفارتخانه ها به اتاق عملیات تبدیل شده و کمیساریای آوارگان از طریق سفارتخانه ها فعالیت می‌کند. واشنگتن روی فرمولی کار می‌کند که می‌خواهد لبنان به کشور آوارگان، هرج مرج سازمان یافته، جنگ داخلی و کانون گروه‌های تروریستی تبدیل شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.