کد خبر : 10247
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 8:59

حمیدرضا صیدمحمدی

شبکه خبر ان بی سی از پیشرفت گفتگوها برای آزادی زندانیان ایرانی و آمریکایی خبر داد

شبکه  خبر ان بی سی از پیشرفت گفتگوها برای آزادی زندانیان ایرانی و آمریکایی خبر داد
شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا می‌گوید منابع آگاه در گفت‌وگو با این شبکه، از تلاش‌های قطر و بریتانیا برای پیش‌برد مذاکرات میان واشنگتن و تهران بر سر تبادل زندانیان خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز،شبکه خبر ان بی سی آمریکا با انتشار عکسی از مذاکرات وزیر خارجه آمریکا با معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر صبح چهارشنبه گزارش می‌دهد که آمریکا و جمهوری اسلامی به کمک قطر و بریتانیا مذاکرات غیرمستقیم جدیدی آغاز کرده‌اند برای تبادل گروگان‌های آمریکائی در ایران با گروگانهای ایران در آمریکا خبرداد.

ان‌بی‌سی در گزارش اختصاصی روز چهارشنبه ، ۲۶ بهمن خبر داد: «چهار منبع مطلع از این موضوع به ما گفتند که مذاکرات غیرمستقیم بر سر مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا با وساطت قطر و بریتانیا در حال انجام است… این منابع از پیشرفت مذاکرات خبر داده‌اند اما می‌گویند مطمئن نیستند که توافق نهایی هنوز حاصل شده باشد».

  فدراسیون کشتی ایران تیم آمریکا را به ایران دعوت کرد

این شبکه خبری آمریکایی به نقل از سه منبع خود این مذاکرات را در ادامه «راهکار و پیش توافقی که در سال ۲۰۲۱» مطرح شده بود دانسته و نوشته: «آن طرح شامل این بود که در برابر آزادی زندانیان آمریکایی، ایران به میلیاردها دلار دارایی خود که به علت تحریم‌های آمریکا در کره‌جنوبی بلوکه شده دسترسی پیدا کند».

«مطابق این راهکار ایران می‌تواند به پول خود دسترسی پیدا کند اما تنها اجازه خواهد داشت که آن را برای خرید محصولات غذایی و دارویی و اقلام انسان‌دوستانه هزینه کند؛ در حقیقت تنها در مواردی که با محدودیت‌های تحریم‌های این کشور هم راستا باشد».

  دولت عراق به دلیل حملات هوایی سنگین امریکا به استان های بابل و الانبار شورای امنیت شکایت می کند

آن طور که ان‌بی‌‍سی به نقل از منابع خود نوشته اکنون یکی از موضوعات مهم در مذاکرات توافق بر سر سازوکاری است که پول‌های بلوکه شده ایران به قطر منتقل و از آنجا مطابق ضوابط نظارتی در زمینه‌های مورد توافق آزاد شود.

مذاکرات روز جمعه میان وزرای خارجه قطر و آمریکا در واشنگتن تنها دو هفته بعد از مذاکرات مشابهی میان وزیر خارجه قطر و حسین امیرعبدالهیان، وزیرخارجه ایران در تهران روی می‌دهد.

در پی آن دیدار – ۲۹ ژانویه، ۹ بهمن – محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیرخارجه قطر گفته بود که حامل پیامی از سوی آمریکا برای ایران است.

  دو متهم به قتل مالکوم ایکس رهبر مسلمانان سیاه‌پوست در آمریکا ۳۶ میلیون دلار غرامت می‌گیرند

سیدمحمد صدر، دیپلمات و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با اعتمادآنلاین گفته بود:آقای رییسی به من گفت من دستور دادم که مذاکرات احیای برجام به نتیجه برسد،

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.