کد خبر : 6237
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 18:40

سقط جنین دختربچه ده ساله قربانی تجاوز جنسی در آمریکا

سقط جنین دختربچه ده ساله قربانی تجاوز جنسی در آمریکا
یک دختربچه ده ‌ساله آمریکایی در ایالت اوهایو از خدمات سقط جنین محروم شد. این رویداد به دنبال رأی اخیر دیوان عالی ایالات متحده مبنی بر خارج‌شدن شمول حق سقط جنین از قوانین فدرالی انجام گرفته است.

ه گزارش کلینی نیوز به نقل از  ایندیاناپولیس استار، یک پزشک متخصص کودک آزاری در ایالت اوهایو پس از ویزیت یک دختربچه ۱۰ساله که در هفته هفتم بارداری خود به سر می‌برد، فوراً با یک متخصص زنان و زایمان در ایالت ایندیانا تماس می‌گیرد تا این دختر را به آنجا منتقل کنند.

باتوجه‌به ممنوعیت سقط جنین در اوهایو با آغاز فعالیت قلبی جنین در هفته ششم بارداری، این دختر بچه برای عمل می‌بایست به ایالت ایندیانا برود.

وضعیت اسفبار این دختربچه ناشناس توجه بین المللی را به خود جلب کرده است.

گرشون فوئنتس ۲۷ ساله، متهم این پرونده روز گذشته در دادگاه حضور یافت.

به گزارش بی بی سی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از محدودیت‌های اعمال شده در زمینه پایان خودخواسته بارداری به شدت انتقاد کرده است، اما شماری از محافظه کاران سرشناس احتمال کلک بودن این ماجرا را مطرح کرده‌اند.

  نرخ تورم آمریکا جهش کرد و صعود آن تا کی ادامه پیدا می‌کند؟

میلیون‌ها زن و دختر در آمریکا، پس از تصمیم ماه گذشته دیوان عالی این کشور، حق دیرینه پایان دادن به بارداری را از دست دادند.

جو بایدن در سخنرانی جمعه گذشته خود لغو این قانون را محکوم کرد و گزارشی از پرونده این دختربچه ۱۰ ساله را مطرح کرد و با عصبانیت گفت: «تصور کنید جای آن دختر کوچک باشید.»

اوهایو از جمله ایالاتی است که همزمان با رای دیوان عالی، حق سقط جنین را پس از شش هفته بدون استثنا برای قربانیان تجاوز و یا زنای با محارم غیرقانونی اعلام کرد.

به گزارش ایندیاناپولیس استار، شش هفته و سه روز از زمان بارداری این دختر بچه می‌گذرد.

به گفته این روزنامه یک پزشک متخصص کودک آزاری در ایالت اوهایو پس از دیدن این دختر او را به کلینیکی در ایندیاناپولیس معرفی کرده تا در ۳۰ ژوئن تحت سقط جنین پزشکی قرار بگیرد.

  دستگیری مظنون به قتل سریالی مسلمانان در نیومکزیکو

هر چند تلاش‌هایی برای محدود کردن حق سقط جنین در ایالت ایندیانا هم درحال انجام است، اما این کار همچنان در این ایالت قانونی است.

پس از حکم دیوان عالی، ۲۶ ایالت آمریکا یا قوانین سقط جنین را به شدت محدود کرده‌اند و یا انتظار می‌رود که در هفته‌ها و ماه‌های آینده این کار را انجام دهند.

به گفته مقامات قضایی، این دختربچه احتمالا زمانی که مورد تجاوز قرار گرفته، ۹ ساله بوده است.

به گزارش ایندی استار، او به پلیس گفته که به خاطر آقای فوئنتس باردار شده است.

روزنامه کلمبوس دیسپچ هم به نقل از پلیس گفته است متهم که دو روز پیش در آپارتمانی در کلمبوس دستگیر شد، به تجاوز به این دختر اعتراف کرده است.

به گفته روزنامه‌های محلی، نمونه‌ای از بزاق آقای فوئنتس در کلینیک سقط جنین در ایندیاناپولیس با دی‌ان‌ای در حال بررسی است.

  اسماعیل هنیه:پاسخ ما به پیشنهاد آتش‌بس غزه مطابق اصول طرح آمریکاست

یک منبع اداره مهاجرت به فاکس نیوز گفته که آقای فوئنتس یک گواتمالایی است و بطور غیرقانونی در آمریکا زندگی می‌کند.

در صورت محکومیت او با مجازات حبس ابد روبرو خواهد شد.

ایندی استار اولین بار این مورد را در اول ماه ژوئیه با جزییات کمی منتشر کرد. در حالی که سایر خبرگزاری‌ها در پی تایید این خبر بودند. محافظه کاران سرشناس صحت این ماجرا را زیر سوال بردند.

در میان آن‌ها، جیم جردن، نماینده جمهوری‌خواه اوهایو در توییتی در روز سه شنبه (۱۲ ژوئیه) نوشت: «این داستان دروغ دیگری است.»

با انتشار اخبار مربوط به حضور متهم در دادگاه، ظاهرا آقای جردن بی سرو صدا این توییت را حذف کرد.

این نماینده جمهوری خواه در توییت جدیدی خواستار«پیگرد قانونی کامل مظنون شد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.