کد خبر : 3778
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 22:13

سخنگوی قوه قضائیه:ادعای تبادل حمید نوری با احمدرضا جلالی صحت ندارد

سخنگوی قوه قضائیه:ادعای تبادل حمید نوری با احمدرضا جلالی صحت ندارد
خداییان با رد شائبه تبادل احمدرضا جلالی با حمید نوری گفت: احمدرضا جلالی به‌اتهام جاسوسی، ارتباط با سرویس جاسوسی موساد و اقدام علیه امنیت کشور، به اعدام محکوم شده است و حکم او اجرا می‌شود.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه در پانزدهمین و آخرین نشست خبری که پیش‌ازظهر امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت برگزار شد،گفت: درباره گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده درباره تبادل حمید نوری و احمدرضا جلالی گفت: این دو موضوع مرتبط به هم ‌نیستند، نوری بیگناه است و جلالی دو سال قبل از بازداشت نوری دستگیر شده است و حکم او قطعی است و حکم صادره اجرا خواهد شد.

وی به دادگاه ناعادلانه و نمایشی حمید نوری را مورد اشاره قرار داد و دراین‌باره اظهار کرد: تشکیل پرونده برای حمید نوری جنبه سیاسی دارد و تحت القائات منافقین انجام شده است.

[su_note note_color=”#eeeeea” text_color=”#۳۹۳a34″ radius=”۷″]سخنگوی قوه قضائیه:بارها اعلام کرده که تحت شکنجه بوده است اما کسی به او توجه نکرده است، دچار بیماری چشمی است اما اجازه ندادند پزشک او را معاینه کند.[/su_note]

وی افزود: دستگاه قضائی سوئد کمترین استانداردهای بین‌المللی و داخلی خود را درباره حمید نوری رعایت نکرده است. در تمام اسناد حقوق بشری و قوانین بین‌المللی و منطقه‌ای و حتی در حقوق داخلی کشورها، برای دادرسی عادلانه معیارهایی در نظر گرفته شده که در پرونده حمید نوری کوچک‌ترین استاندارد‌ها رعایت نشده و به حقوق انسانی او توجه ‌نشده است. ، به نوری از زمانی که بیش از دو سال است دستگیر شده است در سلول انفرادی به‌سر می‌برد، به‌مدت هفت ماه و نیم حتی اجازه نداشت با خانواده خود صحبت کندمأموران کنسولی اجازه ملاقات داده نشد و به‌مدت دو سال نتوانست ملاقات حضوری با اعضای خانواده خود داشته باشند.

  حمایت چند نماینده مجلس از قالیباف؛ هدف افشاگران «پرونده‌سازی و جاسوس‌بازی» بود

خداییان ادامه داد: یکی از حقوق متهمان حق‌ برخورداری از وکیل تعیینی است. حمید نوری وکیل معرفی کرده است اما وکلای او را نپذیرفتند و وکیل حکومتی برای او انتخاب کردند.

وی بارها اعلام کرده که تحت شکنجه بوده است اما کسی به او توجه نکرده است، دچار بیماری چشمی است اما اجازه ندادند پزشک او را معاینه کند.

دادگاه در شرایطی برگزار می‌شود که جو رسانه‌ای سنگینی بر آن حاکم است، شهود او را نپذیرفتند در حالی که مخالفین شهود خود را معرفی کرده‌اند.

مدعیان حقوق بشر کجا هستند که او تحت‌تأثیر القائات منافقین توسط دستگاه قضائی سوئد بازداشت شده است و به این نحو محاکمه می‌شود؟ توصیه می‌کنم دستگاه قضائی سوئد به رسالت قضائی خود برگردد و تحت‌تأثیر القائات قرار نگیرند.

  شرط روسیه در برجام از سوی کمیسیون مشترک بررسی می‌شود

وی با تأکید بر اینکه محاکمه نوری نامشروع است، ادامه داد: اما در مورد دفاع از حقوق حمید نوری، نظام مقدس جمهوری اسلامی از اتباع خودش دفاع می‌کند و همکاران ما در دستگاه قضا به‌خصوص معاونت بین‌الملل و ستاد حقوق ‌بشر قوه قضائیه پیگیری‌هایی داشته‌اند که در حال انجام است. اقدامات ما در جهت معاضدت حقوقی و دفاع از حقوق این شخص همچنان ادامه خواهد داشت.

خداییان سپس در خصوص حکم‌ احمدرضا جلالی که به اعدام محکوم شده است، گفت: او از اتباع ایران و ایرانی است که در سال ۱۳۹۶ به‌اتهام جاسوسی و ارتباط با سرویس جاسوسی موساد و اقدام علیه امنیت کشور و افشای اطلاعات سرّی ‌و به‌طور کلی اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته‌ای، بازداشت شد.

  وزیر انرژی قطر: تعیین قیمت گاز دست خداست

بعد از دستگیری، دولت سوئد به او تابعیت داد. این شخص به اعدام محکوم شده است و حکم او قطعی شده که در دستور مقامات قضائی است و نسبت به اجرای حکم اقدام خواهند کرد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره انتشار اظهارات فائزه هاشمی درباره تداوم تحریم‌ها و نیز توهین به پیامبر(ص) گفت: این شخص به‌خاطر هر دو موضوع توسط دادستان تحت‌تعقیب قرار گرفته است. دادستان در مقام مدعی‌العموم ورود کرده است و برای او پرونده تشکیل شده است و به آن رسیدگی می‌شود.

خداییان درباره خروج بابک زنجانی و شهرام جزایری از زندان هم گفت: آنها محکومیت قطعی دارند و تاکنون نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکرده‌اند و انتشار این موضوع که از زندان آزاد شده‌اند، صحت ندارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.