کد خبر : 17751
تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1403 - 9:16

سازمان ملل از کشف گور جمعی دست‌کم ۶۵ مهاجر در لیبی خبر داد

سازمان ملل از کشف گور جمعی دست‌کم ۶۵ مهاجر در لیبی خبر داد
آژانس مربوط به امور مهاجران سازمان ملل از کشف یک گور دسته جمعی با جسد حداقل ۶۵ مهاجر در لیبی خبر داد درحالیکه سیاست‌ها برای مهار مهاجران در شمال آفریقا و اروپا تشدید می‌شود.

به گزارش کلینی نیوز، بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) که یک نهاد سازمان ملل متحد است،  یک گور دسته جمعی حاوی اجساد ۶۵ مهاجر در جنوب غربی لیبی پیدا شده است.علل مرگ و نیز ملیت این کشته‌شدگان در حال حاضر مشخص نیست.

در بیانیه سازمان بین‌المللی مهاجرت آمده است: «گمان می‌رود این افراد هنگام قاچاق در مسیر صحرا، جان خود را از دست داده‌اند.»

این سازمان تصریح می‌کند: «بدون برقراری مسیرهای قانونی که از طریق آن امکان مهاجرت قانونی فراهم می‌شود، وقوع چنین فاجعه‌هایی همچنان یکی از ویژگی‌های این مسیر خواهد بود.»

سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین خواستار اعمال تلاش‌های جدید توسط همه کشورها پیرامون مقابله با مهاجرت غیرقانونی شده است. اقدامات هماهنگ‌شده علیه قاچاقچیان انسان و نیز ایجاد مسیرهای مربوط به مهاجرت قانونی، از دیگر خواسته‌های این نهاد سازمان ملل است.

  درخواست سیسی رئیس‌جمهوری مصر از روسیه برای ازسرگیری توافق ارسال غلات اوکراین

این نهاد سازمان ملل همچنین از همه دولت‌ها و مقامات در طول این مسیر مهاجرتی می‌خواهد تا همکاری‌های منطقه‌ای را برای تضمین ایمنی و حفاظت از پناهجویان، صرف‌نظر از وضعیت آنها و در تمام مراحل سفرشان افزایش دهند.

بر اساس آمار رسمی منتشر شده،  از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲۳ هزار پناهجو که در مسیرهای واقع در مناطق مرکزی آفریقا و نیز از طریق دریای مدیترانه در حال حرکت به سمت اروپا بوده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش «پروژه مهاجران گمشده»، حداقل سه هزار و ۱۲۹ مرگ و میر و مفقودی در سال ۲۰۲۳ در مسیر مدیترانه ثبت شده است. بدون احتساب حادثه اخیر، این مرگبارترین مسیر مهاجرت است.

  انتشار پیام ویدئویی کارمند ربوده شده سازمان ملل توسط القاعده

گفته می‌شود شمار واقعی کشته‌شدگان به احتمال زیاد خیلی بالاتر از آمار رسمی مذکور است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.