کد خبر : 14093
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 8:35

سازمان فضایی ایران از پرتاب موفقیت‌ آمیز ماهواره نور ۳ به فضا خبر داد+فیلم

سازمان فضایی ایران از پرتاب موفقیت‌ آمیز ماهواره نور ۳ به فضا خبر داد+فیلم
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:ایران اولین کشور اسلامی است که هم ماهواره هم ماهواره‌بر دست پیدا کرده‌ایم.

به گزارش کلینی نیوز ، سخنگوی سازمان فضایی ایران روز چهارشنبه از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۳ با ماهواره‌بر «قاصد» و توسط نیروی هوافضای سپاه خبر داد و تاکید کرد که این ماهواره در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، نور ۳ که ماهواره‌ای سنجشی و شناسایی است با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۵۰۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار گرفت. به گزارش فارس، این ماهواره و ماهواره‌بر هر دو در سازمان تحقیقات سپاه طراحی و ساخته شده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این نیز ماهواره‌های نور ۱ و نور ۲ را توسط ماهواره‌بر قاصد به فضا پرتاب کرده است.

  حمله به کنسولگری ایران در هرات

 

 

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۳ بیان کرد: در حال آماده شدن برای پرتاب‌های بعدی هستیم و تا سال آینده یک منظومه بزرگ و کامل ماهواره‌ای که کاملاً ایرانی است در مدار خواهیم داشت.
 با بیان اینکه ماهواره‌ها ماموریت‌های مختلفی دارند، اظهار کرد: ماهواره نور ۳ هم قابلیت تصویربرداری و هم جمع‌آوری سیگنالی دارد. با پیشرفت تکنولوژی ماهواره‌ها بسیار کوچک و با کارایی بالا شده و در همین وزن حدود ۳۲ کیلوگرم ما موفق شدیم هم دوربین ایرانی، هم جمع‌آوری سیگنال ایرانی نصب کنیم و کلیه مراحل ساخت این ماهواره طی ۱۸ ماه انجام پذیرفته است.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: ما چون تحریم هستیم مجبوریم همه بخش‌های زیر مجموعه‌ از ماهواره و بخش‌های دیگر را خودمان داشته باشیم و در شرایط تحریم نه تنها قطعه‌ای به ما نمی‌دهند بلکه مدیریت می‌کنند که حتی با چند واسطه هم به دست ما نرسد اما تحریم این فرصت را در اختیار ما قرار داده تا خودکفایی و بومی‌‌سازی را عمق بیشتری بدهیم و همه چیز امروز ایرانی شده است.
وی افزود: ما در دنیا دهمین کشور هستیم که هم ماهواره هم ماهواره‌بر داریم و اولین کشور اسلامی هستیم که به این موفقیت دست پیدا کرده‌ایم.

 

  دست‌اندازی روسیه به بازار نفت ایران و ونزوئلا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.