کد خبر : 1932
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اردیبهشت 1398 - 20:44

زعفران برای نخستین بار در ری کشت شد

زعفران برای نخستین بار در ری کشت شد
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری از کشت پیاز زعفران برای نخستین بار در 10 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، محمد عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت زعفران به دلیل نیاز کم به آب و همچنین سازگاری با شرایط آب و هوایی شهرستان ری در بخشی از اراضی کشاورزی حسن آباد فشافویه و کهریزک انجام شده است.

وی ادامه داد: اراضی زیر کشت زعفران طی هشت سال یک بار نیاز به کاشت پیاز زعفران و شخم زمین دارد، همچنین این محصول از اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور ماه نیاز به آبیاری ندارد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی ری هدف از ترویج کشت این محصول را رونق اقتصادی و افزایش درآمد خانوارهای روستایی عنوان و تصریح کرد: در صورت نتیجه بخش بودن، این محصول طی سال آینده در اراضی وسیع تری کشت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه باردهی زعفران در نیمه دوم مهر ماه آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد، اضافه کرد: جهاد کشاورزی ری در حوزه تامین پیاز زعفران، کود و مشاوره به کشاورزان خدمات ارایه می کند.

  جشنواره قرآنی شهرستان ری با تجلیل از خادمان قرآن کریم پایان یافت

علی شریعتی مقدم عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که به‌دلیل «فرار از تعهد ارزی» زعفران ایران به افغانستان قاچاق و درآن‌جا با نام این کشور صادر می‌شود.

در جشنواره‌‌ای که هر ساله در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می‌شود، زعفران افغانستان از نظر کیفیت و ذائقه جزو بهترین زعفران‌های دنیا در چند سال اخیر انتخاب شده است.

گفته می شود، کشاورزان ایرانی با به کارگیری کارگران افانستانی مقیم ایران، کارگران مذکور، پیازچه های زعفران را با قیمت ناچیز از سر مزارع خریداری و به افغانستان ارسال می کنند، کشور افغانستان بدلیل کیفیت خاک و محیط کوهستانی شرایط ایده عال تری برای  تولید زعفران را دارا می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.