کد خبر : 14174
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 9:10

 رکورد جدید صادرات پهپادی رژیم صهیونیستی اسرائیل به ۶۱ کشور جهان

 رکورد جدید صادرات پهپادی رژیم صهیونیستی اسرائیل به ۶۱ کشور جهان
وزارت دفاع اسرائیل اعلام کرد که حدود یک چهارم از این قرارداد‌ها در سال ۲۰۲۲ مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین بود.

به گزارش کلینی نیوز، رژیم صهیونیستی اسرائیل در سال ۲۰۲۲ با صادرات بیش از ۱۲ میلیارد دلار تجهیزات نظامی، رکورد جدیدی به ثبت رساند. این دومین سال پیاپی رکوردشکنی صادرات نظامی این کشور است.

به گزارش المانیتور، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی اسرائیل اعلام کرد که حدود یک چهارم از این قرارداد‌ها در سال ۲۰۲۲ مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین بود. این بدان معناست که اسرائیل در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار پهپاد صادر کرده است.

 

 

بر اساس اطلاعاتی که روز دوشنبه منتشر شد، تعداد کشورهایی که از تجهیزات نظامی اسرائیل در سه‌سال گذشته خریداری کرده‌اند به میزان قابل‌ توجهی افزایش یافته است که بیشتر نشان‌دهنده رشد بخش صادرات «تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی اسرائیل» است.

رژیم صهیونیستی فروش هواپیماهای بدون سرنشین به ۵۶ کشور، فروش جنگ‌افزار به ۶۱ کشور و فروش سیستم‌های اطلاعاتی و سایبری را به ۸۳ کشور در سال ۲۰۲۲ تایید کرد که این اطلاعات ابتدا توسط شبکه خبری اسرائیلی هاآرتص منتشر شد.

  جنگ بر سر آخرین هزار متر باقی‌مانده غزه

همچنین تعداد کشورهایی که اسرائیل به آنها «برنامه‌های آموزش نظامی» می‌فروشد نیز رو به افزایش است. بر اساس این اطلاعات، اسرائیل فروش ۱۷ برنامه آموزشی را در سال ۲۰۲۲ تایید کرد که در مقایسه با پنج برنامه در سال ۲۰۲۱ و تنها دو مورد در سال ۲۰۲۰ افزایش چشمگیری یافته است.

به نوشته رویترز در ۱۳ ژوئن۲۰۲۳  نوشته بود که وزارت دفاع اسرائیل بدون نام بردن از مشتریان خاص، اعلام کرد ۲۴ درصد از صادرات دفاعی به کشورهای طرف پیمان ابراهیم بود.

پیمان ابراهیم که با تلاش دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، حاصل شد روابط دیپلماتیک اسرائیل با چند کشور عرب را عادی کرد.

امارات متحده عربی و بحرین امضاکنندگان این پیمان بودند و اسرائیل عمدتا کشورهای مراکش و سودان را نیز بخشی از این پیمان به حساب می‌آورد. سودان اکنون درگیر یک جنگ داخلی است.

آسیا و اقیانوسیه ۳۰ درصد از سهم صادرات دفاعی اسرائیل در سال گذشته میلادی، اروپا ۲۹ درصد و آمریکای شمالی نیز ۱۱ درصد را تشکیل دادند.

  تاخیر در تحویل نفت عراق و عربستان در پی بحران در دریای سرخ

مرموزترین زرادخانه‌های جنگی در جهان

به نوشته یورونیوز، ناوگان پهپادی اسرائیل یکی از مرموزترین زرادخانه‌های جنگی در جهان به شمار می‌رود و برای سال‌ها است که مقامات این کشور از هرگونه اظهارنظر صریح درباره آن خودداری می‌کنند.

اکنون یک مقام ارشد نظامی ارتش اسرائیل با ارائه جزئیاتی از این ناوگان می‌گوید پهپادهای مسلح این کشور قادر به حمل یک تُن مهمات هستند و می‌توانند با بمب‌های گرانشی خود، که هنگام سقوط صدا یا دودی تولید نمی‌کنند، مواضع دشمن را هدف بگیرند.

یک افسر ارشد ارتش اسرائیل که به دلیل مقررات نظامی نخواست نامش فاش شود در توضیح پهپادهای جدید به خبرگزاری رویترز گفت نسل جدید پهپاد «هرون تی‌پی» عظیم‌ترین محصول پهپادی ارتش اسرائیل است و اندازه‌ای معادل یک هواپیمای مسافربری دارد. این پهپاد می‌تواند مهماتی با وزن موثر یک تن را حمل کند. تولیدکنندگان اسرائیلی معمولا قابلیت‌های مسلحانه پهپادها را به دلیل سیاست محرمانه وزارت دفاع این کشور اعلام نمی‌کنند.

نسخه‌های پیشین پهپاد «هرون تی‌پی» ۱۳ متر طول و ۲۶ متر عرض داشتند و می‌توانستند تا ارتفاع ۱۴ هزار متری صعود کنند. اندیشکده دفاعی موسسه خدمات سلطنتی بریتانیا (RUSI) گزارش داده است که پهپادهای دیگر اسرائیل همچون هرمس ۴۵۰ و هرمس ۹۰۰ نیز به نوبه خود می‌توانند مهمات قابل توجهی حمل کنند.

  رهبر جریان حکمت ملی عراق: اجازه نمی‌دهیم عراق مرکزی برای تهدید دیگران باشد

این افسر از ارائه جزئیات بیشتر در مورد مهمات خودداری کرد و تنها گفت زمانی که یک پهپاد مسلح حمله می‌کند «هیچ کس آن را نخواهد شنید، هیچ‌کس نمی‌بیند که دارد می‌آید.»

برای بیش از ۲۰ سال اسرائیل درباره برنامه پهپادی خود سکوت کرده بود، با این حال در ماه ژوئیه گذشته این کشور از پهپادهای مسلح خود پرده برداشت. چند ماه بعد در ماه نوامبر یک ژنرال اسرائیلی جزئیات دو مورد حمله با این پهپادها را، که یکی علیه شبه‌نظامیان فلسطینی و دیگری در هدفی دورتر احتمالا ایران یا سودان استفاده شده بود، به خبرنگاران ارائه کرد.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.